Annak ellenére, hogy szinte mindenhol a lakosság jólétének csökkenéséről, a kiadások visszaszorításáról, és a kereskedelmi forgalom visszaeséséről lehet hallani, 2000 óta a lakosság fogyasztási kiadásai folyamatosan nőnek. 2006-ban a majdnem háromszor annyit költöttünk alkoholra, dohányárura, és kábítószerre, mint ruházati cikkekre és lábbelire...
A Központi Statisztikai Hivatal nemrég kiadott jelentésében többek között a magyarok fogyasztási szokásait elemzi 2000 és 2006 között. 2006-ban közel 7 ezer milliárd forinttal költöttünk többet, mint 2000-ben.

A háztartások fogyasztása az elmúlt hat évben összehasonlító árakon számítva 36,1 százalékkal emelkedett. Ezen belül a kormányzattól és a háztartásokat segítő non-profit intézményektől származó természetbeni társadalmi juttatások 30,1 százalékkal, a hazai, azaz az ország területén történő fogyasztás ennél sokkal kisebb ütemben, 27,9 százalékkal bővült.

A lakberendezéssel, lakásfelszereléssel kapcsolatos kiadások nagyon dinamikusan, 52,1 százalékkal bővültek 2000-hez viszonyítva, elsősorban a 2003-ban és 2004-ben bekövetkezett 10 százalékot meghaladó növekedés miatt. Ezt a lendületes növekedést főként a bútorokra és a háztartási gépekre és készülékekre fordított kiadások erőteljes bővülése idézte elő.
Az egészségügyi termékek és szolgáltatások fogyasztása 2000 és 2006 között 19,8 százalékkal emelkedett, legfőképp a gyógyszerekre és a járóbeteg-ellátásra fordított kiadások növekedése miatt. A legnagyobb növekedés 2001-ben következett be, 9,7 százalék az előző évhez képest, ugyanakkor a 2006. évi előzetes adatok szerint 2005-höz mérten 2,5 százalékkal csökkent az egészségügyre fordított kiadások volumene.
A szabadidős és kulturális tevékenységek és szolgáltatások fogyasztása 47,3 százalékkal nőtt 2000-hez mérve. A bővülést elsősorban a szórakoztató elektronikai termékek és az információ-feldolgozó berendezések fogyasztásában bekövetkezett növekedés okozta. Az ezen termékekre fordított kiadások megháromszorozódtak 2000 óta.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kormányzattól és a háztartásokat segítő non-profit intézményektől származó természetbeni társadalmi juttatások 2000 és 2006 között 30,2 százalékkal nőttek összehasonlító árakon számítva. Az időszakon belül 2002-ben figyelhető meg a legmagasabb növekedés (6,6 százalék az előző évhez képest), azóta a növekedés üteme lassul, 2006-ban 2,7 százalékot tett ki az előző évhez viszonyítva.
Ugyan a 2007-es adatok még nem kerültek nyilvánosságra, de a korábbi hírek alapján jól lehet következtetni. Annak ellenére, hogy sokan már nem tudták a fizetésükből finanszírozni a mindennapi megélhetést, nem húzták össze a nadrágszíjat, hanem inkább hitelt vettek fel a szükséges összegek pótlására. Így a 2007-es kiadások valószínűleg szintén növekedést fognak mutatni a hitelállomány bővülésével együtt...

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


