Az Arany Alkony Paskál Idősek Otthonai nevű intézményről kiadott egyes tájékoztatásaival az Aranykor Szociális Kht. valamint a Medicatus-SPC Beruházó és Szolgáltató Zrt. megtévesztette a fogyasztókat - állapította meg határozatában a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa. A jogsértés csekély piaci hatására tekintettel bírság kiszabására nem került sor.
A két eljárás alá vont vállalkozás az Arany Alkony Paskál idősek otthona népszerűsítése érdekében 2004 és 2006 között több olyan hirdetést tett közzé, amelyek kedvező áron emelt szintű körülményeket, szolgáltatásokat biztosítanak nyugdíjas érdeklődők részére. Egyebek mellett szórólapjaikon és televíziós reklámjaikban azt ígérték, hogy az idősek otthonában gyógyvíz is van. A GVH vizsgálata feltárta, hogy az intézményben eredetileg is csak egy 12 személyes pezsgőfürdőben és 3 darab egyszemélyes kádban lett volna gyógyvíz. 2006 szeptembere előtt azonban még ezeket a szolgáltatásokat sem lehetett igénybe venni, ezt követően pedig csak a 3 darab egyszemélyes gyógyvizes kádfürdőt használhatták az ügyfelek. A medencében és a pezsgőfürdőben továbbra is kezelt csapvíz van. A versenyhatóság szerint ezért jogsértőek azon tájékoztatások, amelyek 2006 szeptembere előtt gyógyvíz igénybevételének lehetőségét ígérték a fogyasztóknak, holott erre csak egy előre pontosan meg nem határozható időponttól lesz mód. Megtévesztőek azok a reklámok is, amelyek olyan látszatot keltettek, mintha a gyógyvíz a ténylegesnél szélesebb körben, így úszómedencében is igénybe vehető lenne.
A GVH jogsértést megállapította ugyan, de bírságot nem szabott ki. A fogyasztók ugyanis utólag tájékozódhattak az Arany Alkony Paskál idősek otthona adottságairól, ráadásul a jogsértő magatartás az intézményben lévő férőhelyekből adódóan korlátozott piaci hatással bírt. Ezen kívül enyhítő körülménynek bizonyult, hogy a két eljárás alá vont sem vitatta egyes reklámjainak elhibázott voltát és még a versenyhatóság döntése előtt változások történtek a tájékoztatási gyakorlatban.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.