A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 2007. január 25-én tartott tárgyalásán megállapította, hogy a Danone Tejtermékgyártó és Forgalmazó Kft. 2006. első felében a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon népszerűsítette "Könnyű és Finom" joghurtjait. A vállalkozás a jogsértés miatt tízmillió forintos bírság megfizetésére köteles.
A Danone Kft. már a 90-es évek óta forgalmazza a "Danone Könnyű és Finom" termékcsaládba tartozó, 12 különféle gyümölcsízben és változatos kiszerelésben kapható joghurtjait. Ezek a tejtermékek a piacon fellelhető, más gyártók által előállított joghurtokhoz hasonlóak. Még abban sem különböznek, hogy akárcsak más termékeket, a Danone joghurtokat is fogyaszthatják tejcukor- és/vagy lisztérzékeny vásárlók.
Az élelmiszertörvény a gyártók számára tiltja az olyan csomagolási jelzéseket és reklámokat, amelyekből az szűrhető le, hogy az adott termék különleges, holott a piacon felelhető többi termék is hasonló tulajdonságokkal rendelkezik. Ez a rendelkezés a versenytörvény kiemelést tiltó előírásainak élelmiszerpiaci megfogalmazása, amely jogsértés szankcionálása - tekintettel arra, hogy a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartásról van szó - a reklámtörvény megsértésén keresztül a GVH hatáskörébe tartozik.
A GVH a Danone Kft. azon magatartását kifogásolta, amelynek során a vállalkozás a termékek csomagolásán és eladóhelyi reklámjaiban olyan előnyös tulajdonságokkal (például: "Magas tápanyagtartalma viszonylag alacsony kalória bevitellel párosul", vagy "Könnyen emészthető és részleges laktóz érzékenyek is fogyaszthatják") ruházta fel a "Könnyű és Finom" joghurtokat, mintha azokkal más gyártók joghurtjai nem rendelkeznének.
A GVH bírság összegének meghatározásakor súlyosító körülményként értékelte a Danone Kft. piaci helyzetét, illetve azt, hogy a vállalkozás ismétlődőnek minősülő jogsértést követett el. Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a Danone Kft. már a versenyfelügyeleti eljárás megindulása előtt felhagyott jogsértő magatartásával.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.