A karácsonyi bevásárlási láz előtt egy nap gondolkodási időt kérnek a civil szervezetek: november utolsó péntekén Ne Vásárolj Semmit Nap lesz. A kezdeményezés eredetileg Kanadából indult, 1992-ben. A kampányt Magyarországon a Reflex és más természetvédelmi egyesületek, valamint a Tudatos Vásárlók Egyesülete szervezi, immár hetedszer.
A fogyasztói böjt célja a vásárlási szokások megváltoztatása. A szervezők a civilizációnk által diktált túlfogyasztás számtalan káros környezeti és társadalmi következményére szeretnék felhívni a figyelmet.
A Ne Vásárolj Semmit Napon egyszerű a feladat: egy napig azokkal a dolgokkal foglalkozni, amelyek nem kerülnek pénzbe. A cél azonban egy tudatos vásárlói magatartás fokozatos kiépítése: meggondoltabb, tudatosabb cselekvésre ösztönözni a fogyasztót, annak érdekében, hogy csak a valós szükségleteiket kielégítő termékeket vásároljanak meg.
Az aktivisták persze nem maradnak passzívak: nem vásárolnak, viszont előadásokat tartanak a tudatos és etikus fogyasztásról, környezetvédelmi konferenciát és demonstrációkat rendeznek.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.