A magyarok 44 százaléka elcsábul, ha...

Pénzcentrum
2006. július 12. 10:30

A GfK Csoport által a Wall street Journal európai kiadásának készített felmérésből kiderül, hogy ötből négy európai és amerikai szükségből vásárol ruházati termékeket, négyből három pedig a kínálkozó akciókon felbuzdulva. Az EU -ban a magyaroknak számít legtöbbet a ruházati termékek márkája.

A GfK Csoport által a Wall street Journal európai kiadásának készített felmérésből kiderül, hogy ötből négy európai és amerikai szükségből vásárol ruházati termékeket, négyből három pedig a kínálkozó akciókon felbuzdulva. Az EU -ban a magyaroknak számít legtöbbet a ruházati termékek márkája.

2006 áprilisában mintegy 20 ország 20ezer lakosát kérdezte meg a GfK Csoport ruházkodási szokásairól a Wall Street Journal Europe megbízásából. A felmérés többek között kitért a vásárlás mögött álló motivációkra.

20 ország megkérdezettjeinek 83 százaléka nyilatkozott úgy, hogy jellemzően praktikus okból, azaz szükségből vásárol ruhát. A második leggyakoribb, vásárlás mögött meghúzódó indok az akciós kínálat. A vásárlók 73 százalékára igaz, hogy a kedvezmények ruhavásárlásra sarkallják őket. Ez főleg a törökök, a németek és a hollandok számára jelent nyomós érvet. A vásárlók 54 százalékának döntése hátterében a ruhavásárlás szerezte öröm áll. A nemzetközi átlaghoz képest többen vásárolnak eme okból Görögországban, Finnországban és Csehországban. A vásárlók valamivel több, mint fele (52 százaléka) állította, hogy őt ruhavásárlásra az adott áru hazai eredete motiválja. A vásárlók 42 százalékára jellemző, hogy alkalmanként "elcsábul", azaz nem tervezett semmiféle ruhavásárlást, ám mégis kosarában landolt valamely áru. A többi országhoz képest jellemzőbb ez a magatartás Ausztriában és Németországban. Vannak olyanok is, akik számára jelentős súllyal esik a latba az, ha a vágyott holmi a legújabb divat szerint készült. Összességében a 20 ország vásárlóinak 38 százaléka vásárol emiatt ruhát. A vásárlók mintegy harmada (34 százalék) jelezte, hogy olykor az eladó, egy családtag, vagy barát beszéli rá egy-egy ruhadarab megvásárlására. A kutatás megállapításai szerint legkevésbé egy termék márkás volta játszik szerepet a ruhavásárlásokban: ez csupán a megkérdezettek 29 százaléka számára szempont.

Magyarországon szintén a praktikus okok vezérlik a legtöbb vásárló ruházati beszerzéseit. A megkérdezettek jelentős többsége, 85 százaléka jellemzően azért vesz ruhát, mert arra szüksége van. Az akciók nálunk valamivel többek számára jelentenek vonzerőt a ruhavásárlásnál, mint az Nyugat- és a Kelet-Európában tapasztalható: a magyarok 77 százalékát készteti olykor vásárlásra az akciós árukínálat, míg ez az arány régiónkban és tőlünk nyugatabbra legfeljebb 70 százalék körül alakul. Tízből hat magyarra jellemző, hogy amiatt költ időnként egy-egy ruhadarabra, mert számára ruhát venni örömet jelent. Honfitársaink több mint felére (55 százalék) igaz, hogy amiatt is vesz ruhát, mert hazai gyártású darabról van szó. A nemzetközi átlagnál mindössze két százalékponttal magasabb azoknak az aránya (44 százalék), aki időnként elcsábul, és előzetes terv nélkül tér be valamely üzletbe és vásárol ruhát. A magyar lakosság több, mint harmadára (a megkérdezettek átlagához hasonló arányban - 37 százalék) jellemző, hogy azért vesz ruházati holmikat, mert az a legújabb divatot képviseli. A magyarok 36 százalékára jellemző, hogy mások rábeszélésére (eladó, család, barátok) költ alkalmanként ruhára. Ruhavásárláskor mi magyarok kissé fontosabbnak ítéljük a márkákat, mint nyugat- vagy közép-európai társaink, hiszen a megkérdezettek 45 százaléka állítja, hogy egy-egy termék bizony gyakran márkás volta miatt kerül a kosarába. A különböző márkáknak ilyen jelentőséget tulajdonítók aránya Nyugat-Európában 31 százalék, Közép-Európában pedig 35 százalék körül alakul.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 24. vasárnap
Emma
47. hét
November 24.
Nemzetközi Aura nap
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?