Közzétette legfrissebb eredményeit a Mol, a cég gyorsjelentése szerint jól teljesítettek az inkább kedvezőtlenül alakuló iparági környezetben az idei harmadik negyedévben.
Fenekestül forgatja fel a politikaikampány-piacot a pártok működéséről és gazdálkodásáról szóló törvényt, valamint a választási eljárásról szóló törvényt módosító javaslat. A következő országgyűlési választásokon már csak az előre nyilvánosságra hozott listaárakon biztosíthatnak megjelenést a médiatulajdonosok a politikai pártoknak.
A nyilvánosságot oly mértékben megköveteli a tervezet, hogy a kampánnyal kapcsolatos kiadásokat a 2007. január 1-jét követő választások esetében már csak egy nyilvános forgalmú kampányszámláról lehetne utalni. A jelöltek és a jelölő szervezetek kötelesek lesznek erre a célra külön bankszámlát nyitni, amelynek forgalmáról mind a számlatulajdonosnak, mind az Országos Választási Bizottságnak (OVB) hetente kivonatot küldenek majd a bankok, a költéslistát pedig - eredeti formátumában - nyilvánosságra hozza honlapján az OVB.
A kampányköltéseket emellett a felületet biztosító média, a sajtóorgánumok és a köztéri felületbirtokosok oldaláról is közzéteszi majd az OVB. A plakátok esetében az egyes megjelenéseken fel kell tüntetni a megrendelő azonosítóját, a kiadásért felelős személy nevét, a plakát példányszámát. A plakát vagy szórólap másolatát pedig az említett adatokkal együtt el kell juttatni az OVB-nek. E listát a sajtóban és az elektronikus médiában alkalmazott listaárakhoz hasonlóan az interneten teszi közzé a bizottság. A médiatulajdonosoknak a kampányidőszak kezdetét megelőző 60. napig kell eljuttatni a politikai hirdetéseknél alkalmazandó tarifák listáját az OVB-nek, s ettől nem lehet majd eltérni egyik politikai megrendelő esetében sem.
Azt egyelőre nem lehet megbecsülni, hogy a fix áras politikai hirdetések hogyan befolyásolják majd az adott időszakban a piaci árakat, ám a közzétett tarifák mindenképpen tárgyalási alapot jelentenek a kereskedelmi partnereknek is. A Magyar Reklámszövetség becslése szerint ma átlagosan 66 százalékos kedvezményt adnak a médiumok a listaárakból, vagyis a törvényjavaslat meglehetősen komoly összeg sorsát befolyásolja. A jogszabály reklámpiacra gyakorolt hatása így attól függ majd, mekkora lesz a pártok rendelkezésére álló összeg. Amennyiben a jelenlegi - többmilliárdosra becsült - összeg állna rendelkezésre, akkor a megjelenések száma mérséklődik ugyan, ám a piaci bevétel nem. Abban az esetben, ha a mostani megjelenésszámhoz ragaszkodnak a pártok és az ehhez szükséges többletforrást elő is teremtik, igen jól járhatnak a médiatulajdonosok.
Ez utóbbi, aligha képzelhető el a jogszabálytervezetnek a pártok költségvetéséhez való hozzájárulásokra és az ezekkel kapcsolatos elszámolásokra vonatkozó passzusait figyelembe véve. Bizonyos mértékű többletpénzről ugyanakkor gondoskodhatnak maguknak a honatyák: a javaslat ugyanis a választások évében a normál éves párttámogatás kétszeresének megfelelő külön támogatást ítélne meg az előző országgyűlési választáson legalább 1 százalékot elért pártoknak. A költségvetési és más forrásból származó hozzájárulásokról, ezek forrásáról és felhasználásáról éves beszámoló mérleg és eredménykimutatás keretében kell elszámolni. A nem pénzbeli hozzájárulásokat - ilyen bármilyen megengedett árkedvezmény is - pedig piaci áron kell állományba venni. A pártok nem fogadhatnak el névtelen támogatást, és a kampányköltségekhez hozzájáruló, 50 ezer forintnál nagyobb értékű támogatások mindegyike esetében nyilvánosságra kell hozni annak forrását, összegét és a felhasználás módját is. A jogtalanul elfogadott támogatásokért pedig nem csupán anyagi felelősséggel tartoznak majd a pártok - a hozzájárulás ellenértékét kötelesek lesznek befizetni a költségvetésbe, s ugyanennyivel csökken támogatásuk is -, hanem a párt elnöke személyesen is felel majd a történtekért. A jogtalanul kapott hozzájárulás értékének 10 százalékát kell majd befizetnie a büdzsébe.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.