Old clothes a row in a flea market

Óriási bejelentés jött a Zara üzletekből: örülhetnek a magyar vásárlók is, ilyen ritkán van

2024. június 5. 12:46

Az Inditex, a Zara tulajdonosa, 7%-kal növelte forgalmát a pénzügyi év első negyedévében, ami összhangban áll az elemzői várakozásokkal, bár ez lassulást jelent az előző év azonos időszakához képest, amikor a pandémia utáni vásárlási hullámot kihasználva növelte bevételeit - írta meg a Reuters.

Az Inditex, a Zara márkájának tulajdonosa, bejelentette, hogy pénzügyi évének első negyedévében 7%-kal növelte forgalmát. Ez az eredmény összhangban áll az elemzők által előre jelzett várakozásokkal. A vállalat ezzel lassabb növekedést mutatott, mint az előző év azonos időszakában, amikor a pandémia utáni vásárlási hullám kedvezett neki.

Az Inditex, mely más népszerű márkák, mint a Pull&Bear és a Massimo Dutti tulajdonosa is, folyamatosan igyekszik lépést tartani a divatirányzatok gyors változásaival és hatékony szállítással, hogy megőrizze pozícióját a piaci versenyben. Különösen fontos ez az a H&M-hez hasonló riválisok erős konkurenciája mellett.

A vállalat kiemelkedő teljesítményt nyújtott az elmúlt időszakban a versenytársaihoz képest, részben köszönhetően az új bolti és online élményekbe történő befektetéseinek. Emellett szembe kell néznie a Shein és Temu kínai online kiskereskedők által jelentett növekvő versennyel.

Az Inditex árbevétele 8,15 milliárd eurót (8,87 milliárd dollár) ért el az áprilisig tartó háromhónapos időszakban, ami meghaladja az LSEG felmérése alapján várt 8,1 milliárd eurós átlagot.

A nettó nyereség ugyanebben az időszakban 11%-kal emelkedett 1,29 milliárd euróra (1,40 milliárd dollár), ami összhangban van az elemzők által várt 1,3 milliárd eurós átlaggal. Ez jelentős lassulást jelent a tavalyi első negyedévhez képest, amikor 54%-os nyereségnövekedést jelentettek. Továbbá az Inditex arról tájékoztatott, hogy május 1. és június 3. között az árbevétel változatlan árfolyamon számolva 12%-kal növekedett.

Berobbant a fast fashion

Mára nem túlzás azt állítani, hogy a kiterjedt ellátási láncoknak köszönhetően gyakorlatilag minden termék – legyen az Kínában, az Egyesült Államokban vagy Japánban gyártott – néhány kattintással elérhető bárki. Talán a divatipar használta ki legjobban az internetes vásárlás lehetőségeit, különösen a "fast fashion" (gyors divat) jelenségével és a hozzá kapcsolódó fogyasztói szokásokkal. Napjaink fast fashion piacának meghatározó szereplői közé tartozik a H&M, a Primark, a Zara, valamint az agresszív árazást alkalmazó kínai Shein.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 18 990 380 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 139 249 forintos törlesztővel fel lehet venni a K&H Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az UniCredit Banknál szintén 6,54% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál 6,89%, az OTP Banknál pedig 7,84%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

A fast fashion felemelkedése egyébként összefügg a nagyüzemi tömeggyártás elterjedésével, ami az árak mérséklődését eredményezte. Például az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban élők lényegesen több ruházati cikket birtokoltak, mint korábban bármikor, ruházkodásra fordított kiadásaik arányaikban csökkentek az elmúlt évtizedek során.

 

Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?

A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Te is szégyenlős vagy a szaunában? Itt a megnyugtató megoldás! (x)

Van, aki meztelenül, törölközőbe csavarva kényelmetlenül érzi magát, míg szintetikus anyagból készült fürdőruhában beülni a gőzbe több okból sem szerencsés.

Nemes Jeles László Napszállta című filmje óta nem volt ilyen a hazai mozikban: óriási siker a magyar Kickstarteren

A Fekete pont című film kampánya hatalmas sikert aratott a Brancs közösségi finanszírozási platformon, amely minden előzetes várakozást felülmúlt.

Ezt a különleges térképet nem árt, ha megveszed a gyereknek iskolakezdésre

A legkisebbek számára is érthetővé és elérhetővé tenné a tudományt a korábban a NASA-ban is dolgozó Hargitai Henrik bolygó- és felszínalaktan-kutató.

Ilyen zseniális ötletekről pitchelnek majd a fiatalok a kezdő vállalkozóknak szóló verseny döntőjében

72 csapat regisztrált arra a befektetői pitch versenyre, amelynek döntőjét augusztus 3-án rendezik Budapesten a IV. Mindset Meetup keretében.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. szeptember 8. vasárnap
Mária, Adrienn
36. hét
Szeptember 8.
Kisboldogasszony
Szeptember 8.
A Magyar dal napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. szeptember 7. 19:17