26 °C Budapest
Old clothes a row in a flea market

Óriási bejelentés jött a Zara üzletekből: örülhetnek a magyar vásárlók is, ilyen ritkán van

2024. június 5. 12:46

Az Inditex, a Zara tulajdonosa, 7%-kal növelte forgalmát a pénzügyi év első negyedévében, ami összhangban áll az elemzői várakozásokkal, bár ez lassulást jelent az előző év azonos időszakához képest, amikor a pandémia utáni vásárlási hullámot kihasználva növelte bevételeit - írta meg a Reuters.

Az Inditex, a Zara márkájának tulajdonosa, bejelentette, hogy pénzügyi évének első negyedévében 7%-kal növelte forgalmát. Ez az eredmény összhangban áll az elemzők által előre jelzett várakozásokkal. A vállalat ezzel lassabb növekedést mutatott, mint az előző év azonos időszakában, amikor a pandémia utáni vásárlási hullám kedvezett neki.

Az Inditex, mely más népszerű márkák, mint a Pull&Bear és a Massimo Dutti tulajdonosa is, folyamatosan igyekszik lépést tartani a divatirányzatok gyors változásaival és hatékony szállítással, hogy megőrizze pozícióját a piaci versenyben. Különösen fontos ez az a H&M-hez hasonló riválisok erős konkurenciája mellett.

A vállalat kiemelkedő teljesítményt nyújtott az elmúlt időszakban a versenytársaihoz képest, részben köszönhetően az új bolti és online élményekbe történő befektetéseinek. Emellett szembe kell néznie a Shein és Temu kínai online kiskereskedők által jelentett növekvő versennyel.

Az Inditex árbevétele 8,15 milliárd eurót (8,87 milliárd dollár) ért el az áprilisig tartó háromhónapos időszakban, ami meghaladja az LSEG felmérése alapján várt 8,1 milliárd eurós átlagot.

A nettó nyereség ugyanebben az időszakban 11%-kal emelkedett 1,29 milliárd euróra (1,40 milliárd dollár), ami összhangban van az elemzők által várt 1,3 milliárd eurós átlaggal. Ez jelentős lassulást jelent a tavalyi első negyedévhez képest, amikor 54%-os nyereségnövekedést jelentettek. Továbbá az Inditex arról tájékoztatott, hogy május 1. és június 3. között az árbevétel változatlan árfolyamon számolva 12%-kal növekedett.

Berobbant a fast fashion

Mára nem túlzás azt állítani, hogy a kiterjedt ellátási láncoknak köszönhetően gyakorlatilag minden termék – legyen az Kínában, az Egyesült Államokban vagy Japánban gyártott – néhány kattintással elérhető bárki. Talán a divatipar használta ki legjobban az internetes vásárlás lehetőségeit, különösen a "fast fashion" (gyors divat) jelenségével és a hozzá kapcsolódó fogyasztói szokásokkal. Napjaink fast fashion piacának meghatározó szereplői közé tartozik a H&M, a Primark, a Zara, valamint az agresszív árazást alkalmazó kínai Shein.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A fast fashion felemelkedése egyébként összefügg a nagyüzemi tömeggyártás elterjedésével, ami az árak mérséklődését eredményezte. Például az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban élők lényegesen több ruházati cikket birtokoltak, mint korábban bármikor, ruházkodásra fordított kiadásaik arányaikban csökkentek az elmúlt évtizedek során.

 

Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?

A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. július 30. szerda
Judit, Xénia
31. hét
EZT OLVASTAD MÁR?