A Groupama Biztosító Rt. 10 százalékos díjbevétel növekedésre számít idén (a nem kgfb ágazatokban). A vállalat 2006-os terveinek fókuszpontjában az ún. "zöld koncepció" kialakítása, különböző kedvezmények biztosítása - pl. kedvezménykártya és családi hűségprogram akció -, valamint új termékek bevezetése - mint pl. a Motor CASCO - áll. A Groupama hatékonyan csökkentette veszteségét a tavalyi évben: a tervezett 1 milliárd forinthoz képest 500 millió forintra redukálta pénzügyi veszteségét, 2006. végére pedig további 50 százalékos javulást kíván elérni.
A Groupama Biztosító Rt. 10 százalékos díjbevétel növekedésre számít idén (a nem kgfb ágazatokban). A vállalat 2006-os terveinek fókuszpontjában az ún. „zöld koncepció” kialakítása, különböző kedvezmények biztosítása – pl. kedvezménykártya és családi hűségprogram akció –, valamint új termékek bevezetése – mint pl. a Motor CASCO – áll. A Groupama hatékonyan csökkentette veszteségét a tavalyi évben: a tervezett 1 milliárd forinthoz képest 500 millió forintra redukálta pénzügyi veszteségét, 2006. végére pedig további 50 százalékos javulást kíván elérni.
A Groupama Csoport konszolidált díjbevétele 2005-ben 10,8 milliárd eurót ért el, mely 6 százalékos növekedést jelentett a tavalyi évben. A pénzügyi növekedés mellett 2006. február 24-én a közgyűlés véglegesen jóváhagyta a biztosítócsoport tőzsdére való bevezetését. A Csoport ezen döntése egy eszköz a további fejlődéshez, hiszen a Groupama célja, hogy az európai biztosítási piac egyik vezető társaságává lépjen elő.
A Groupama Biztosító 2005-ben a tervezett 1 milliárd forint veszteségnél jóval kisebb, 544 millió forint veszteséggel zárt - jelentette be Francois Maresquier, a Groupama Biztosító Rt. vezérigazgatója. A biztosító 2005-ben 10,47 milliárd forint díjbevételt ért el, több mint 4 milliárd forinttal maradva el a 2004. évi 14,6 milliárd forinttól. A díjbevétel a 2004-ben meghirdetett portfolió-tisztítás miatt csökkent, amelynek során a biztosító visszafogta aktivitását a kötelező gépjármű-felelősségbizosítási piacon (jelenleg mintegy 80 ezer kgfb szerződéssel rendelkezik a társaság). A 2004-ben 2,35 milliárd forint veszteséget okozó "kötelező"-re új tarifarendszert vezettek be, az addigi, igen alacsony díjak helyett kockázatarányos díjakat hirdettek meg. A 2004-ben meghirdetett új stratégia következtében megszűnt a veszteségtermelés, a társaság 2006-ban már mínusz 250 millió és nulla közötti eredményt vár. 2005-ben a biztosító bevételeinek túlnyomó része - a 10,47 milliárd forintos díjbevételből 9,27 milliárd forint - a nem életbiztosítási üzletágakból folyt be, s csupán 1,2 milliárd forint származott életbiztosításból. Jelenleg a biztosító közel 160 ezer aktív szerződéssel rendelkezik. A társaság minden üzletágáról elmondható, hogy nem zárta veszteséggel a tavalyi évet. A 2005-ös negatív egyenleg a piacszerzés érdekében megvalósított, nagyfokú beruházásokból adódott. A veszteségek finanszírozását tőkeemeléssel valósítják meg, amelyre mér többször sorkerült az elmúlt évek folyamán. A cég jelenleg 35 irodát üzemeltet, amelyek számát az idei évben nem feltétlenül szeretnék növelni.
„A Zöld biztosító”
A Groupama 2006-os ügyfélstratégiájának fő célkitűzése az ügyfélközeliség és a márka további erősítése. A felmérések eredményeit felhasználva és továbbgondolva, a Groupama az egészséges és biztonságos életmód támogatásán keresztül, a „zöld koncepció” kialakításával kíván példaértékűen előtérbe lépni. Ennek keretében valósul meg pl. a Groupama Egészségnapok, a Groupama Mountain Bike Magyar Kupa támogatása, valamint a társasház pályázati projekt is.
A természetes lakókörnyezet kialakításával (pl. parkosítás, falfirka-mentesítés, játszóterek és sporthelyek kialakítása) a Groupama ugyancsak az egészséges életvitelre ösztönöz. A „Groupama a társasházak szebb és jobb környezetéért 2006” pályázat célja a társasházként működő épületek műszaki és esztétikai állapotának javítása, a lakóközösség közvetlen környezetének szépítése és rendezése, olyan helyiség vagy terület kialakítása, amely a lakóközösség tagjainak pihenését szolgálja és a közösségi szabadidős, kulturális rendezvényekre, programokra biztosít teret. (A társasházi projektben minden olyan társasház és lakásszövetkezet részt vehet, amely a pályázat benyújtási határidejének időpontjában teljes körű épületbiztosítással – TÉB – rendelkezik a Groupama Biztosítónál.)
Akciók és kedvezmények
A „zöld koncepció” kialakítása mellett megújult és kibővült a Groupama kedvezménykártya szolgáltatásainak köre. A hazai biztosítók között elsőként kínált, és immáron EDC (Euro Discount Club) matricával kiegészült kártya több mint 800 elfogadóhelyen biztosít kedvezményes vásárlási lehetőséget az országban. Kedvezménykártyát a jövőben azok a magánszemély ügyfelek kaphatnak, akik legalább egy – érvényes és folyamatos díjfizetésű – élet-, baleset-, lakás-, kgfb vagy casco biztosítási szerződéssel rendelkeznek a Groupamánál.
További kedvezményt biztosít a Groupama családi hűségakció programja, amely azok számára ajánl előnyös konstrukciót, akik már rendelkeznek a Groupamánál kötött bármilyen folyamatos díjfizetésű egyéni életbiztosítással és ugyancsak a Groupamánál kívánnak casco és/vagy lakásbiztosítást kötni. Ebben az esetben a biztosítási díjból 10 százalék engedmény illeti meg az ügyfelet. Amennyiben a Groupamánál kötött lakás- vagy casco biztosítási szerződéssel rendelkezők életbiztosítást kívánnak kötni, úgy az újonnan kötött, folyamatos díjfizetésű, egyéni életbiztosítás első éves díjából 3 hónapot vállal át a biztosító. (Az akció április 1-től május 31-ig vehető igénybe.)