A Mintel brit piackutató cég adatai szerint a tavalyi évben 909 milliárd euró volt az élelmiszer-kiskereskedelmi célgek összesített árbevétele a vizsgált 19 piacon. (A felmérés 16 nyugat-európai ország mellett Cseh-, Magyar- és Lengyelország adatait tartalmazza.)
Az előrejelzések szerint 2010-ben az 1,060 mrd-ot is meghaladhatja a forgalom. Az átlagnál is gyorsabban bővülő piacok Kelet-Közép-Európában találhatók: Csehországban az évtized végére a 2000-es szint duplájára, míg hazánkban triplájára is nőhet a forgalom – írja a Világgazdaság.
A felmérés szerint a legnagyobb piaci szereplő Európában továbbra is a Carrefour, melyet alig lemaradva követ a Tesco. A diszkontláncok közül a legnagyobbak, az Aldi és a Lidl már évek óta heti 5-6 új boltot nyit a kontinensen.
Az elmúlt év során Magyarországon is elsősorban a diszkontláncok gyors terjeszkedése volt jellemző. A Plus, a Profi, a Penny Market és a Lidl egy év alatt összesen 48 új egységet nyitott hazánkban, 434-re emelve így a diszkontáruházak számát.
A fejlődés motorja továbbra is a Lidl, mely tavaly őszi piacra lépése óta 51 üzletből álló hálózatot hozott létre.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.