A ECOPOLY című, a tervek szerint nyolc epizódból álló "business-reality" sorozat azoknak kíván kitörési lehetőséget biztosítani, akik - tekintettel a kreatív ideák jelenlegi finanszírozási rendszerére - meglehetősen nehezen jutnának hozzá üzletük beindításának forrásaihoz.
A ECOPOLY című, a tervek szerint nyolc epizódból álló „business-reality” sorozat azoknak kíván kitörési lehetőséget biztosítani, akik – tekintettel a kreatív ideák jelenlegi finanszírozási rendszerére – meglehetősen nehezen jutnának hozzá üzletük beindításának forrásaihoz.
A Ecopoly két alappillére a műsorba jelentkező vállalkozók és a zsűri, aki megítéli az egyes ötleteket, ideákat, találmányokat, fejlesztéseket.
A Ecopolyba olyan komoly szándékú embereket keresnek, akik rendelkeznek valamiféle újszerű elgondolással, termékkel, vagy innovációval, olyasmivel, ami Magyarországon még nem szerepel, vagy nincs benne a köztudatban.
Az öttagú zsűribe olyan sikeres magyar vállalkozókat ültetnek, akik saját ötletük, termékük, tehetségük, találmányuk által tettek szert komolyabb vagyonra és akár ismertségre is. Hiteles embereket igyekeznek meghívni, akik szinte a semmiből építették fel egzisztenciájukat és tettek szert komoly presztízsre és megbecsülésre az üzleti életben.
A zsűritagok feladata megítélni, hogy az adott epizódban szereplő 7-10 üzleti ötlet közül melyik az, amelyik életképes, melyiknek van létjogosultsága ma Magyarországon, melyikben van potenciál, energia és fantázia. A kemény hangvételű, feszültségekkel teli műsor célja, hogy a zsűritagok saját személyükben jelentsék a lehetőséget az adott vállalkozó pénzügyi hátterének megteremtésére. Magyarán szólva a zsűritagoknak fenn kell tartaniuk a lehetőséget, hogy amennyiben egy vállalkozás különösen elnyeri a tetszésüket, abban tulajdonrészt vásároljanak.
Ez gyakorlatilag egy igazi tárgyalási szituáció szimulálását jelenti, amelynek végén a zsűritag, vagy tagok valós üzletrészt szereznek egy cégben, vagy jogot vásárolnak egy találmányban. Ha a jelölt nem elég határozott könnyen elveszítheti a többségi részesedését saját üzletében csak azért, hogy azt megvalósulni lássa. Amennyiben kemény tárgyalópartnerrel találják szembe magukat a zsűritagok, heves vita is kialakulhat az árakról, a befektetett összeg nagyságáról és a tulajdoni hányadokról.
A műsor szerkezete egyszerű, az egyes prezentációk lineárisan követik egymást. Mivel a stúdiótérben csak az öttagú zsűri és a jelölt tartózkodnak a felvétel az adott esetben, helyzetben kialakult események szerint történik. Nincs műsorvezető, a zsűritagok feladata, hogy leállítsák, kiküldjék, vagy marasztalják a jelentkezőt. Minden esetben egy teljes üzleti terv, termék, idea, találmány bemutatására kerül sor, amennyiben szükséges a jelölt által hozott technika és eszköztár felhasználásával. A delikvens addig marad, amíg a zsűritagok nem döntenek pro, vagy kontra. Amennyiben felajánlják, hogy megfinanszírozzák az üzlet beindítását, a későbbiek során a felekre van bízva miként és hogyan állapodnak meg a kérdéses összeg befektetésének részleteiről.
A cél az, hogy minden adásban legyen legalább egy szereplő, aki sikerrel jár, azaz megszerzi a kért összeget.
A zsűritagok vállalják, hogy az általuk felajánlott összeget valóban a megismert vállalkozásra fordítják, de az RTL ebben a tekintetben csak közvetítői szerepet játszunk, azaz a show keretei közt platformot biztosít az ideák és a pénz találkozására. Minden ezen túlmenő részletet a felek egyeztetnek egymással.
A műsorban lehetőséget nyert vállalkozók üzleti életben történő boldogulását a jövőben is szeretné figyelemmel követni a csatorna, így szükséges, hogy minden egyes jelentkező beleegyezzen abba, hogy időről időre betekintést nyerjenek az üzletmenetébe, olyan részletességgel, amennyire az szerintük a nézőt érdekelni fogja.
Azt, hogy egy ötlet, vagy fejlesztés valóban a jelentkező saját szellemi terméke, nem vizsgálják, de nyilatkozatot kérnek tőle, hogy állításai megfelelnek-e a valóságnak. Az, hogy milyen módon oldotta meg a szellemi termék védelmét a jelentkező alap helyzetben nem érdekli a csatornát, hiszen ez is egy szűrő ahhoz, hogy megállapítsa a zsűri, mennyire talpraesett az adott hölgy, vagy úr.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.