A dollárhoz viszonyítva még jelentősebb volt a forintgyengülés, a kurzus kétéves mélypontra, 389,85-ig esett.
A teljes története során valaha mért második legrosszabb eredményét produkálta a hazai nagyvállalati szektor várakozásait leképező K&H nagyvállalati növekedési index, ami a harmadik negyedévben 9 pontos eséssel -13 ponton áll. Ennél mélyebben bevallásuk szerint csupán egyszer voltak a nagyvállalatok kilátásai, két éve -15 pontig süllyedt a mutató. A legnagyobb hazai cégek mind árbevétel, mind nyereség, de gazdasági kilátások tekintetében is pesszimistán látják az előttük álló egy évet.
Nagyon negatívan látják a hazai nagyvállalatok az előttük álló egy évet – derült ki a K&H nagyvállalati növekedési index harmadik negyedéves kutatási eredményeiből. Noha korábban is a negatív tartományban volt a mutató, most -4 pontról -13-ra esett be, ami a valaha mért második legrosszabb eredmény az index történetében. Ennél rosszabb értékeket csak az orosz-ukrán háború kitörését követően mutatott az index.
„Jelentősen megemelkedett a romló gazdasági környezettel számoló nagyvállalatok száma az elmúlt három hónapban. Amíg az előző negyedévben a vállalatok 52 százaléka számolt valamilyen mértékű romlással a következő egy évben, addig ez az arány mostanra 75 százalékra emelkedett. 3 éves viszonylatban sem sokkal jobb a helyzet, ott is közel 15 százalékkal emelkedett a negatív várakozásokkal rendelkezők száma. Ez alapján elmondható, hogy a nagyvállalati szektor szereplői valószínűleg kivárnak a következő időszakban a beruházások tekintetében, hogy lássák, milyen beruházási szándékot élénkítő konstrukciók jelennek meg a piacon, illetve milyen gazdaságot felpörgető elképzelései lesznek a kormánynak 2025-ben” – mondta el az eredmények kapcsán Bodor Tibor, a K&H Vállalati divízió vezetője.
A nagyvállalatok elsősorban a kormány kiszámíthatatlan gazdaságpolitikáját teszik felelőssé a gazdasági kilátások romlásáért, noha a döntéshozók közel 60 százaléka eddig soha nem említette még ezt meghatározó tényezőként jövedelmezőségük szempontjából. Ezt követi a beszállítói árak emelkedése – az előző negyedév 45 pontos mutatója most 58 pontra emelkedett. A harmadik helyen a belföldi vevői kör átalakulása végzett 49 ponttal. Míg az áprilistól júniusig tartó időszakban még az inflációt nevezték meg a gazdasági helyzetet leginkább befolyásoló tényezőként, ez most a maga 45 pontjával a legfontosabb három szempont közé sem fért be.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.
-
Cassini Ötletverseny: egyedülálló lehetőség az innovátorok számára (x)
A Design Terminál már harmadszor vesz részt a CASSINI Ötletverseny megszervezésében.