Adó 1 százalék felajánlás 2024: hol található az adó 1 százalék civil szervezetek listája, mennyi az adó 1%-a, meddig lehet az adó 1%-át felajánlani és...
A COVID-19 hatására szigorodó adóellenőrzésekre számít a közeljövőben a vállalatok többsége - derül ki az EY hatvan országban 1265 adó- és pénzügyi vezető bevonásával végzett globális felméréséből. A döntéshozók szerint az elmúlt évek technológiai fejlesztéseinek köszönhetően a hatóságok sokszor jobban ismerik a társaság adóügyeit, mint ők maguk.
A következő három évben tovább szigorodnak az adóellenőrzések az EY kutatásában megkérdezett vezetők több mint fele (53%) szerint. A válaszadók várakozása, hogy az adóhatóságok erélyesebb fellépéssel próbálják majd enyhíteni a koronavírus-járvány miatt a költségvetésre nehezedő nyomást. Ennek megfelelően, a pénzügyi vezetők kétharmada (66%) szerint egyre fontosabbá válik az adókockázatok kezelése.
- nyilatkozta dr. Séra Gergely, az EY Associate Partnere. Az idei évben ismét a kapcsolt vállalkozásokat érintő transzferárazást tartják a legnagyobb rizikófaktornak az adózás területén a megkérdezettek világszerte. Emellett 28 százalékuk szerint erősödni fog azoknak a támogatásoknak a vizsgálata is, amelyek az egészségügyi vészhelyzet okozta károk enyhítésére szolgálnak.
- tette hozzá dr. Bajusz Dániel, az EY adóperes jogásza. "A vállalatoknak felkészülten kell várniuk az ellenőrzéseket. Előre tudniuk kell, hogy milyen válaszokat adnak majd a NAV potenciális kérdéseire. Ehhez akár külső tanácsadót is érdemes bevonni, így jelentősen csökkenthetik adókockázataikat" - tette hozzá.
A válaszadók szerint sok hatóság annyira fejlett digitálisan, hogy többet tudnak a társaság adóügyeiről, mint maguk a cégek. Háromnegyedük szerint az elmúlt három év reformjai növelték az általános kockázati szintet, és hasonló arányban (74%) érzik úgy, hogy a hivatalok digitalizációja - az adatelemzés, valamint a határokon átnyúló információmegosztás előrehaladása - a vállalatok fokozott ellenőrzéséhez vezetett.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


