Ezek voltak március utolsó egész hetének legfontosabb, legérdekesebb, na meg legolvasottabb hírei a Pénzcentrumon.
A Magyar Nemzeti Bank vezetői ismertették ma az április 4-én meghirdetett, három pillérből álló Növekedési Hitel Program részleteit. A hitelprogram június 1-jén indul.
Júniustól indulhat a korábban meghirdetett, három pillérből álló Növekedési Hitel Program - jelentette be mai tájékoztatóján Matolcsy György, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) elnöke. A program az előzetes terveknek megfelelően június eleje és augusztus vége között fut majd.
A hitelprogram keretében a kis- és közepes vállalatok 3 millió és 3 milliárd forint közötti összegre pályázhatnak. Ez a középvállalatok fejlesztési és forgóeszközhitel-forrásait teremti meg.
A kedvezményes hitelek fedezetéül a jegybank által a kereskedelmi bankoknak nyújtott hitel maximális futamideje 10 év lehet. A refinanszírozási program részleteiről május 8-án, majd 15-én tájékoztatják a hitelintézeteket, ezt követően kerülhet sor a keretszerződések aláírására. Május 28-án tájékoztatják majd őket arról, hogy az általuk kívánt összegből mennyit tudnak igénybe venni. A program június elejétől augusztus végéig tart, ezt követően vonnák le a tanulságokat az esetleges későbbi hasznosíthatóság érdekében is.
A hitelprogram alapvetően a kisebb bankokat részesíti előnyben. Kártyaleosztásos módszerrel határozzák meg az egyes pénzintézetek kvótáját, ami a kisebb bankokat preferálja.

Belehúz a legismertebb hazai repoharas cég: újdonságokat is hoznak a fesztiválszezonra, a cél maradt
Több újdonságot is hoz a legismertebb újraváltható poharas cég 2025-re, a célok azonban mit sem változtak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


