Egy év alatt beletört a bicskája a vendéglátó-ipari vállalkozásba VV Lacinak: bezárta a tavaly nyár óta Komáromban üzemeltetett Club Lazarust. Az üzleten 8 millió forintot bukott - írta a Blikk. VV Laci A Cetelem Körkép 2012 című tanulmány szerint a magyar családok mindössze 6 százaléka teheti meg, hogy havonta elmenjen étterembe.
Egy év alatt beletört a bicskája a vendéglátó-ipari vállalkozásba VV Lacinak: bezárta a tavaly nyár óta Komáromban üzemeltetett Club Lazarust. Az üzleten 8 millió forintot bukott - írta a Blikk.
Nem volt elég a jövedelmező a vállalkozás működtetéséhez a Való Világban megszerzett ismertség VV Lacinak ahhoz, hogy sikeresen tudja működtetni a hét közben étteremként, hétvégén pedig szórakozóhelyként, pubként üzemeltetett vendéglátóhelyét. Nem jött be az a számítása sem, hogy Szlovákiából tömegesen átruccantak volna a vendégek egy-két finom fogásra.
- Soha többé nem vágok bele a vendéglátásba, ez egyszerűen nem nekem való. Magyarországon nincs pénzük az embereknek ilyesmire; a fővárosban még talán, de vidéken halálra ítélt egy étterem. Egy ideig próbálkoztam, de eljött az a pont, amikor be kellett látnom, hogy ha tovább csinálom, csak még nagyobbat bukom, úgyhogy inkább visszaadtam a tulajdonosának a helyet. Persze így is nyolcmillió forintom bánja, amit most próbálok törleszteni - mondta a Blikknek Laci.
Laci a tavalyi Sziget Fesztiválon is nagyot bukott: nyereség helyett hatmillió forint volt a vesztesége az üzleten. Mivel ismertsége miatt a szakmájában, biztonsági tisztként nem tud dolgozni, kénytelen külföldön - Svájcban, Ausztriában és a többi környező országban munkát vállalni.
Elmaradnak a vendégek
VV Lacinak nincs igazán miért csodálkoznia azon, hogy elmaradnak a vendégek új étterméből: mondhatjuk, hogy talán a lehető legrosszabb időpontban nyitotta meg a vendéglátóhelyet. Egy friss felmérés szerint Magyarország fogyasztói ugyanis úgy érzik, helyzetük romlott az előző évhez képest. A hazai fogyasztók nemcsak jelenlegi helyzetüket látják kilátástalannak: úgy érzik, anyagiak tekintetében az elmúlt 10 év sem hozott előrelépést.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Cetelem Körkép 2012 című tanulmány szerint a bizonytalan körülmények összességében óvatosságra sarkallják a családokat. A bevételek folyamatos csökkenésére a kiadások, a fogyasztás visszafogásával reagálnak: Európában és Magyarországon is leginkább a ruházkodáson, szórakozásra vagy utazásra, illetve az élelmiszer vásárlásra fordított összegeken spórolnak a fogyasztók.
A körkép szerint míg a felmérésben részt vevő 12 európai ország átlagában a családok harmada havonta jár étterembe, a magyarok 6 százaléka teheti/teszi meg mindezt - hasonló a különbség aránya a kultúra, szórakozás területén is. A családok spórolnak az utazáson, nyaraláson, de növekszik a használt termékek vásárlásának, az otthoni barkácsolásnak, újrahasznosításnak aránya is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


