16 °C Budapest

A CBA-ig érnek a botrány szálai

2011. szeptember 7. 10:57

A Hansa-Kontakt Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor reklámkiadványában olyan termékeket hirdetett magyar termékként, amelyek származási helye nem Magyarország - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A Hansa-Kontakt Kft. a CBA franchise rendszer egyik regionális központja, amelyhez hét megyéből (Bács-Kiskun, Békés, Csongrád, Heves, Pest, Jász-Nagykun-Szolnok, Tolna) 133 bolt tartozik. A vállalkozás a CBA regionális reklámkiadványában magyar nemzeti színekkel és "magyar termék" felirattal reklámozta a Szerencsi Party étbevonót, a Tomi Kristály mosóport, illetve az ERU Camping teavajat. Ezen termékek csomagoláson feltüntetett származási helye ugyanakkor nem Magyarország; a Szerencsi Party étbevonó Csehországban, a Tomi Kristály mosópor Ausztriában, Lengyelországban, illetve Szerbiában, míg az ERU Camping teavaj Szlovákiában készül.

A GVH megállapította, hogy fenti magatartásával a Hansa-Kontakt Kft. fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott és 5.000.000,- Ft versenyfelügyeleti bírságot szabott ki a vállalkozással szemben.

A GVH az eljárásba ügyfélként bevonta a CBA franchise rendszer rendszergazdáját, a CBA Kereskedelmi Kft.-t, amely vállalkozással szemben az eljárást utóbb megszüntette, tekintettel arra, hogy a beszerzett bizonyítékok alapján a vizsgált magatartásnak a CBA Kereskedelmi Kft. nem volt részese.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 5. hétfő
Györgyi
19. hét
EZT OLVASTAD MÁR?