A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mai tárgyalásán megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) 2010. június 21. és 2010. augusztus 15. között lebonyolított "Nyerj a Vodafone-nal" emeltdíjas SMS játékával kapcsolatban fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A jogsértés megállapítása mellett a GVH 100 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást - tájékoztatta lapunkat a GVH.
Friss! Suba János a Vodafone vállalati kommunikációs igazgatója a Pénzcentrum.hu-nak elmondta, hogy a Vodafone nem ért egyet a döntéssel és annak megsemmisítése érdekében bírósághoz fordul.
A Vodafone az elmúlt évben lebonyolított SMS játékát széles körben, intenzív kampánnyal népszerűsítette (televíziós reklámok, online hirdetések, plakátok, szórólapok, újsághirdetések, regisztrációra bíztató SMS-ek). A játékban résztvevők naponta - a teljes játék időtartama alatt - 56 db, egyenként 200 ezer forint összegű pénznyereményt, hetente egy db BMW 1-es típusú személygépkocsit továbbá 30 db SMS-ből álló azonnali nyereményhez juthattak. A fogyasztó egy BMW - vagy más tetszőleges- szövegű SMS megadott számra történő elküldésével regisztrálhatott a játékra.
A távközlési társaság még 2009-ben szervezett egy sms kvízjátékot, 90 Golf, 90 nyertes címmel. A versenyhatóság úgy találta, hogy a társaság a játék feltételeiről és a nyerési esélyeiről az ügyfeleket megtévesztő tájékoztatást adott. Ráadásul a Magyar Telekom az általa küldött sms-ekkel agresszív módon buzdította ügyfeleit a játékban való részvételre, a játék folytatására.
A GVH mindezt tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősítette, így a távközlési vállalkozás 200 millió forint bírságot kapott.
A regisztrálást követően először egy hét (2010. július 12-től: öt) - egyre nehezedő - kérdésből álló kérdéssort kapott a fogyasztó, melyekben egy-egy kvízkérdésre három lehetséges válasz közül kellett kiválasztani a helyes megoldást. A helyes válasszal pontokat lehetett szerezni. Minden játékidőszakban (heti és napi) az a játékos nyert, aki a legrövidebb idő alatt a legtöbb pontot gyűjtötte egy kérdéssorban.
A kvízkérdésektől függetlenül, időről időre ún. emlékeztető és játékra buzdító üzeneteket kapott a játékos, amelyek tájékoztatták a nyereményekről is. Az ilyen jellegű SMS-ek fogadását díjmentesen le lehetett mondani az ügyfélszolgálaton keresztül, vagy SMS-ben a STOP szó elküldésével.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A GVH szerint a különböző kereskedelmi kommunikációk alkalmasak voltak arra, hogy a fogyasztók egy nem reális képet alkossanak a játékról. A Vodafone megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adott a játék tartalmát, menetét, a részvétel költségét, a nyerési esélyeket, a STOP parancs elküldésének következményeit, az egyes kérdéssorok elindításának díjköteles voltát és a fogyasztó által elért eredményt illetően, valamint egyes tájékoztatásaiban elhallgatta a játék lényeges jellemzőit.
A GVH azt is megállapította, hogy a vállalkozás agresszív, fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a játékba regisztrált fogyasztóknak szóló emlékeztető, buzdító SMS-ek megküldésével.
A bírság meghatározásánál a GVH figyelemmel volt az ismert reklámköltségekre és a játékból befolyt bevétel nagyságára, valamint súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, illetve az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.