Egymást próbálják kiszorítani az őrző-védő cégek a magyar piacról. Módszerük, hogy terhelő adatok gyűjtése után feljelentik a konkurenciát a hatóságoknál - írja a Napi Gazdaság.
Beépülős módszerrel próbálják ellehetetleníteni egymást a magyar őrző-védő cégek. A társaságok saját embereiket - alkalmazottakat vagy akár rokonokat, barátokat - küldik egymáshoz dolgozni, hogy gyanús ügyeket keressenek.
Ilyen ügy lehet például a be nem jelentett alkalmazottak foglalkoztatása, a zugkönyvelés vagy bármilyen, jellemzően adószabályba vagy számviteli törvénybe ütköző tevékenység is. A megbízást adók pedig ezek birtokában egyszerűen "feldobják" a konkurenciát a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál.
A módszer hatékony, hiszen egy-egy ilyen ügyben az adóellenőrök és az adónyomozók is kimehetnek a helyszínre. Egy ilyen vizsgálat a nagyobb cégeknél akár több tíz millió forint összegű megállapítással is zárulhat, amit sok esetben nem tud kigazdálkodni a vállalkozás. Arra is van példa, hogy a cégvezetők egyszerűen belefáradnak és a vállakozások végül felszámolásra kerülnek.
Piaci tapasztalatok szerint az őrző-védő cégek jelenleg a reálisnál 20-30 százalékkal alacsonyabb díjjal tudnak megbízást vállalni, így az 1200 forintos óradíj helyett 650-800 forintos óradíjjal dolgoznak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


