A SPAR Magyarország 2010-ben is megőrizte piaci pozícióját és versenyképességét - derült ki az áruházlánc szerdai sajtótájékoztatóján. Tavaly három új SPAR szupermarket nyílt, 57 korábbi Plus üzlet teljes átépítése valósult meg.
Az üzletlánc 2010. évi konszolidált forgalma 381,32 milliárd forintot tett ki: ez 4,04%-kal marad el a 2009. év forgalmától. Ez egyrészt a fogyasztás szűkülésével magyarázható, másrészt összefügg a korszerűsítési folyamattal. A forgalomcsökkenés részben azzal is magyarázható, hogy a fogyasztók egyértelműen az olcsóbb, az akciós termékeket keresik.
Az idén 20 éves SPAR 13 390 dolgozónak nyújt munkahelyet: 2009-ben a dolgozók száma 14 407 fő volt, azaz egy év alatt 717 fővel csökkent összlétszámuk. Emlékezetes: a dolgozók létszáma az egy évvel korábbihoz képest 2009-ben is 700 fős csökkenést mutatott. Az áruházlánc egy éve a létszámcsökkentést a hatékonyság növelésével indokolta, elsősorban a korábbi Plus-raktárakban csökkentették a dolgozók létszámát. Ugyanakkor kompenzálják azokat a dolgozókat, akiknek a 2011-es bére az adóváltozások miatt csökken a tavalyihoz képest.

Feiner Péter, a SPAR Magyarország Kft. Igazgatóságának elnöke elmondta: az élesedő versenyt nehezítette az, hogy a jogszabályi változások méginkább behatárolják a kereskedők mozgásterét, a szektorra kivetett különadók pedig a legnagyobb szereplők helyzetét tovább nehezítik. A cégvezető a Pénzcentrum.hu kérdésere elmondta: a dolgozói létszámcsökkentést az okozta, hogy a válság, a forgalomcsökkenés, a különadó hatására szükséges a racionalizálás, a hatékonyság növelése, egyes munkafolyamatok megspórolása.
A tavalyi év marketing szempontjából is a SPAR hazai beszállítók iránti elkötelezettségét erősítette - a magyar beszállítók priorizálása már egy évek óta tartó folyamat az áruházláncnál. A SPAR külön programot indított a hungarikum termékek népszerűsítésére, valamint a kisebb, helyi beszállítók szerepének erősítésére.
Bár Feiner Péter szerint az idei nem a nagy fellendülés éve lesz, a piac stabilizálódása várható. Hosszú távon a SPAR magyar piaccal szembeni elkötelezettséget emelte ki, a megteremtett értékek megtartásával, továbbfejlesztésével. Az eddigi versenyképes árszínt további javítása is az áruházlánc célja, ez az idei reklámkampány fő üzenete is.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Mi lesz a hamburgeradóval?
A SPAR menedzsmentje a Pénzcentrum.hu kérdésére megerősítette: eddig még nem volt konzultáció a piaci szereplők és a kormányzat között a bevezetendő, egészségtelen élelmiszerekre kivetendő különadó - ismertebb nevén a hamburgeradó- témájában. Mint Feiner Péter cégvezető elmondta, attól tart, hogy ismét egy olyan értelmetlen terhet kap a szektor, amely egyeztetés és a piaci szereplők megkérdezése nélkül született.
A SPAR szerint nem az élelmiszereket kellene tovább adóztatni, hanem a feketepiacról beáramló termékeknek kellene gátat szabni. Ugyanakkor -tapasztalatuk szerint- az elmúlt évtizedekben látványosan nőtt a magyar fogyasztók igénye a friss élelmiszerek, zöldségek, tejtermékek iránt, így a különadó helyett a tudatos élelmiszerfogyasztás további népszerűsítésére helyeznék a hangsúlyt.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


