Egyre több és drágább, jobb minőségű tejtermékeket fogyasztunk - derül ki a Nielsen piackutató vállalat most közzétett piackutatásból. Értékben is, mennyiségben is nőtt a gyümölcsjoghurt, tejföl, túró és vaj kiskereskedelmi eladása tavaly. A négy termékcsoport együttes évi forgalma mintegy 95 milliárd forint, plusz csak a sajté 75 milliárd forint.
Sajtnál mennyiségben mínusz 2 százalékot regisztráltak, éves összehasonlításban; érték szempontjából pedig plusz 5 százalékot, és így a bolti forgalom meghaladta a 75 milliárd forintot tavaly. Gyümölcsjoghurtból értékben 7 százalékkal nőtt a bolti eladás, és tavaly meghaladta a 30 milliárd forintot. Mennyiségben plusz 3 százalék a mutató.
A tejföl többek között azért kerülhetett be a legnagyobb forgalmú tíz Nielsen-kategória közé, mert a fogyasztók egy része ritkította látogatásait vendéglátóhelyeken, és inkább otthon főz. Értékben a forgalomnál plusz 5 százalékot regisztráltak a piackutatók, egyik évről a másikra. Így az éves piacméret csaknem eléri a 30 milliárd forintot. Mennyiséget tekintve évi 60 millió liter felett mozog a piac, amely 1 százalékkal bővült tavaly, éves összehasonlításban.
Túróból értékben 3, mennyiségben 7 százalékkal többet adtak el az élelmiszerboltok tavaly, mint egy évvel korábban. Az éves piacméret meghaladja a 15 milliárd forintot. Vajból értékben 6, mennyiségben 2 százalékkal nőtt a kiskereskedelem forgalma, egyik évről a másikra. A piac mérete mintegy 12 milliárd forint.
A termékek átlag árai is a 2008-as érték fölé növekedtek a 2009-es visszaesés után. Alábbi táblázatban összefoglaltuk a mennyiségi átlagáraknak alakulását az elmúlt három évben.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A kereskedelmi egységek méretének bontásában jól látszik, hogy a nagy áruházakban vásárolunk legnagyobb arányban tejtermékeket, a 401 négyzetméternél nagyobb üzletekben zajlik a forgalom túlnyomó része.


Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


