"Több csatát már megnyertünk, de a - jó értelemben vett - háború még nem ért véget" - hangzott el a Tokaj-hegyaljai történelmi borvidék legnagyobb borászati és borkereskedelmi vállalkozásának mai sajtótájékoztatóján. A Tokaj Kereskedőház Zrt. tavalyi eredményeit is kedvezőtlenül érintette a gazdasági válság, amit a vállalat a külföldi piacok szélesebb meghódításával igyekszik kompenzálni.
Dr. Kiss István, a Tokaj Kereskedőház Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a vállalat úgy tölt be integráló szerepet a térségben, hogy közben megőrzi a borvidék tradícionális hagyományait. A legkorszerűbb borászati technológiákat alkalmazó társaság a borkülönlegességek - mint például a Tokaji Aszú, valamint az aszúeszencia - mellett a többi borfajta ismertségét is igyekszik növelni.
Jó példa erre a Tokaji Furmint, amely a mindennapok hungarikumává válhat. A vállalat évente 7 millió palack bort értékesít, amiből 3 millió palack külföldön (Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában és Oroszországban) kerül értékesítésre. Folyamatban van a kínai és a tengerentúli piacok meghódítása is, a távolkeletre a napokban indult egy szállítmány, az Egyesült Államokban pedig 250 ezer palack értékesítésére kötöttek szerződést.
A Tokaji Kereskedőház a 9 üzletlánccal kötött megállapodásának köszönhetően 90%-os lefedettséggel rendelkezik Magyarországon, szinte nincs ma olyan település hazánkban, ahol nem lenne Tokaji a polcokon. A márkanév külföldön is jól cseng, ami lehetővé teszi az export piacok további szélesítését.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


