17 °C Budapest

A 20 legnagyobbnál landolt az összbevétel negyede

Pénzcentrum
2010. június 9. 09:47

A Deloitte legújabb futballpiaci körképe szerint - amelyet a cégek éves beszámolói, valamint a nemzeti szövetségek vagy bajnokságok információi alapján készített - az európai futballpiac értéke a kedvezőtlen globális gazdasági helyzet ellenére 15,7 milliárd euróra nőtt a 2008/2009-es szezon végére - írja a Napi Gazdaság.

Az öt legnagyobb európai bajnokság (az angol, a francia, az olasz, a német és a spanyol) mindegyike bevétel-növekedést ért el. Összes árbevételük a 2007/2008-as szezonbeli 2,6%-kal 7,9 milliárd euróra nőtt. A közvetítési díjakból 3,7, a jegyeladásokból 1,8, míg a kereskedelmi tevékenységből 2,4 milliárd eurós bevételt könyveltek el. A Bundesliga, a Serie A és a Ligue 1 mindhárom fő bevételi forrás tekintetében növekedést ért el.

Továbbra is az angol Premier League dicsekedhet a legnagyobb bevétellel, klubjai összesen 2,3 milliárd euróhoz jutottak. Mivel azonban az angol font 7%-ot romlott az euróhoz képest, a legközelebbi rivális, a Bundesliga már csak 0,7 milliárd euróval van lemaradva. A németországi klubok rendkívüli, 10%-os növekedést produkálva mintegy 1,6 milliárd eurót kasszíroztak. Az öt nagy bajnokságot változatlanul a holland Eredivisie követi, noha 422 millió euróval stagnált a bevétele.

A top5 bajnokságban szereplő játékosok fizetése 305 millió euróval (6%-kal) gyarapodott a vizsgált időszakban, így most első alkalommal átlépte az ötmilliárd eurós határt. A bevételi számok alapján a szurkolók hűsége töretlen és a foci változatlanul vonzza a támogatókat és a tv-társaságokat. A labdarúgás világában a legnagyobb kihívást nem a bevételnövelés, hanem a költségek féken tartása jelenti, különösen igaz ez a játékosok fizetésére és az átigazolási díjakra - mondta Dan Jones, a Deloitte sport üzletági csoportjának partnere.

Egyre egyenlőtlenebbé válnak az erőviszonyok Európában, a 20 legnagyobb bevételt elérő klub több mint 3,9 milliárd eurós bevételre tett szert, ami a teljes európai futballpiac 25%-át teszi ki.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 13. kedd
Szervác, Imola
20. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?