A MasterCard kutatása szerint 120 millió eurót érő győzelemért küzd a szombat esti UEFA Bajnokok Ligája döntőn a világ két kiemelkedő csapata az FC Internazionale Milano és az FC Bayer München; az UEFA hivatalos szponzorának megbízásából készült tanulmány kimutatta, hogy a mérkőzés a teljes európai gazdaság számára mintegy 351,5 millió euró bevételt jelent.
A MasterCard kutatása szerint a spanyol fővárosban működő vállalkozások 50 millió eurós bevétellel számolhatnak, ami elsősorban vendéglátásból, sport-emléktárgyak értékesítéséből, növekvő reklám megrendelésekből, események bevételeiből származik. Madrid várhatóan még Róma 2009-es 45 millió Eurós bevételét is túlszárnyalja.
A növekedés jelentős mértékben köszönhető a döntő időpontjának, melyet a hét közepéről az utazásra sokkal alkalmasabb szombatra tettek át. Az angol és spanyol csapatok távolmaradása növeli a meccs kimenetelét övező bizonytalanságot, így az érdeklődést is - állítja a kutatás, ami összesen 120.000 látogatót vonz majd a spanyol fővárosba. Az európai gazdaságot körülbelül 94 millió euróval lendíti majd fel a döntő. A MasterCard tanulmánya szerint a bevétel jelentős részét a főként Németországból és Olaszországból érkező drukkerek utazási, és szállásköltségei jelentik.

Emellett az Európa minden tájáról érkező szurkolók jelentős összegeket költenek majd reklámpólókra, ételre és italra is. Azonban a döntőt nem csak az öreg kontinens követi figyelemmel, hiszen 10 dél-amerikai labdarúgó érintett a BL döntőben. Mindezen túl 50 millió dél-amerikai tart számon felmenői között olaszokat, 7 millióan pedig német ősöket, így a Bayer München - Internazionale mérkőzésnek jelentős gazdasági hatása lehet Dél-Amerikában is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


