Az amerikai háború a vállalati bűnözés ellen az utóbbi időben jól alakul. Egyre több vállalati vezetőt ítélnek el a részvényopciókkal való csalás vádjával. A legutóbbi ilyen vezető Greg Reyes, a Brocade Communication Systems korábbi igazgatója, akinek elítélése további bűnvádi eljárások sorozatát eredményezi a nagyvállalatok vezetősége ellen.
A 2006-ban kezdődött vizsgálatok egyelőre jelentős eredményekkel jártak, eddig már több vállalati vezetőt ítéltek el a részvényopciókkal kapcsolatos csalások miatt. A visszadátumozás úgy tűnik bevett szokás sok amerikai vállalat vezetőségének körében. Az igazgatók a saját vállalatuk részvényeinek egy részét megvették adott dátummal, az éppen aktuális áron, viszont visszadátumozták egy olyan korábbi időpontra, amikor a részvények alacsonyabb áron keltek el a piacon, így gyakorlatilag azonnali nyereséghez jutottak.
Ezt az eszközt használták a vezetőség díjazására, egy két vállalat esetében pedig a munkavállalók megvesztegetésére is, így próbálva ellensúlyozni elégedetlenségüket. A kormány az utóbbi időben 140 vállalat ellen kezdett vizsgálatot a visszadátumozási botrány miatt, amely az eddig feltárt esetek alapján elég népszerű díjazási eszköz a Szilikon Völgyben székelő vállalatoknál. Eddig 8 cég 16 igazgatójának esetében bizonyosodott be, hogy alkalmazták a visszadátumozás eszközét.
A jelenleg feltárt körülmények között a jogi szakértők nem tudják, hogy mi lenne a megfelelőbb a helyzet kezelésére, a peres eljárások, vagy egy egységes szabályozás bevezetése. Abban minden esetre mindenki egyetért, hogy ez a befektetők megkárosítása, és ha valamelyik vállalatnál bebizonyosodik a csalás, az súlyos következményeket kell hogy maga után vonjon.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


