Budapesten mintegy 190 ezer élő céget tartanak nyilván, melyek közül átlagosan 40 ezer feledkezik meg a pénzügyi beszámoló letétbe helyezéséről - olvasható a Napi Gazdaságban.
Könnyűné Mondok Edit, a Fővárosi Cégbíróság vezetőjének elmondása szerint eddig 110 ezer pénzügyi beszámoló érkezett a cégbíróság, ez tizedével több, mint, amennyi tavaly ugyanilyenkorig érkezett be. A cégbíróság eddig 85 ezer beszámolót dolgozott fel, vagyis a rendszerben rögzítették a leadás tényét, három héten belül pedig az irattárba kerülhetnek a dokumentumok.
A cégbírósághoz egész évben érkeznek beszámolók, hiszen akad olyan cég, amely késik a leadással, míg másoknak nem egyezik a pénzügyi éve a naptári évvel. Ez utóbbi esetben az előírt határidő nem május 20., hanem a mérleg fordulónapjától számított 150 nap, konszolidált beszámoló esetén pedig 180 nap.
A cégbíróság csupán akkor foglalkozik azokkal, akik nem adnak le beszámolót, ha bejelentés érkezik a mulasztásról, például az APEH-től, vagy egy magánszemélytől. Ekkor először felszólítják a céget a pótlásra, amennyiben ezután sem tesz eleget előírt kötelezettségének, bírságot szabnak ki rá. Itthon általában százezres nagyságrendben szankcionálják a mulasztást.
A cégeknek egyébként már lehetőségük nyílik elektronikus letétbe helyezésre is. Ez egyelőre nem bizonyul népszerűnek, annak ellenére, hogy csupán 3000 forintot kell fizetni érte, míg papíralapú megoldás esetén jogi személyiséggel rendelkező társaságoknak 10 ezer, nem jogi személy társaságoknak pedig 5 ezer forintba kerül.

Belehúz a legismertebb hazai repoharas cég: újdonságokat is hoznak a fesztiválszezonra, a cél maradt
Több újdonságot is hoz a legismertebb újraváltható poharas cég 2025-re, a célok azonban mit sem változtak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


