Első látásra úgy tűnhet, hogy a gyermeknevelés igen messze esik az üzleti élettől, azonban már többen is bebizonyították, hogy az anyaság többet érhet holmi MBA-diplománál.
Lori Kiser-Block, a FranChoice franchise tanácsadócég elnöke szerint az anyasághoz kapcsolódó képességekből könnyedén előnyt lehet kovácsolni egy-egy üzlet felépítése során. Természetesen egy új vállalkozás beindítása főleg a kezdetekkor erős időbeosztást igényel. Sokat segít tehát, ha valaki rendezett és módszeres, az anyukák pedig tipikusan így viselkednek a gyermeknevelés során.
Tamara Monosoff, a "Milliomos anyukák titkai" című könyv szerzője, valamint a Mom Inventors vezérigazgatója szerint a legtöbb anyuka a háztartás költségvetését is irányítja, valamint ők a kapcsolattartók az egyes családi barátokkal. Ezek a képességek könnyedén átalakíthatóak és igen szükségesek a sikeres üzlethez.
Több példa is állhat az ambiciózus anyukák előtt, köztük Julie Clark, a Baby Einstein alapítója is. Clark az első Baby Einstein videót saját otthonában készítette el, mivel úgy érezte, hogy nincs megfelelő termék, amellyel megoszthatná a saját művészetek iránt érzett szeretetét gyermekével. A Baby Einstein éves szinten 20 millió dolláros értékesítést ért el, majd Clark 2001-ben eladta a céget a Walt Disney-nek.
Monosoff egyébként felhívja a figyelmet arra, hogy sok anyukát a bukástól való félelem tart vissza a vállalkozás beindításától. Másrészt a sikertől is tartanak, hiszen a sikeres vállalkozás réven a saját, családon belüli pozíciójuk is megváltozik, amely miatt az otthon egyensúlya is felborulhat. Hogy ezeket a problémákat elkerüljék az anyukák, Monosoff azt javasolja, hogy igyekezzenek kapcsolatba lépni a hasonló cipőben járókkal, illetve vonják be az üzletbe a családtagokat.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


