Tovább romlott a hazai vállalkozások fizetőképessége az elmúlt esztendőben a Coface Hungary szerint. A hitelbiztosító cég számításaiból kiderül, hogy 2006-ban a vállalkozások 3,15 százaléka nem tudta teljesíteni fizetési kötelezettségeit.
A több mint 1,2 millió regisztrált társaság közül hétszázezer magánvállalkozó 12,5 milliárd forintnyi veszteséget termelt, míg alig több mint ötszázezer társas vállalkozás zárta az évet nyereséggel. Mindössze a cégek harminc százalékának növekszik az árbevétele, így összesen harmincezer vállalkozás nevezhető hitelképesnek. A kedvezőtlen folyamatokat támasztja alá az is, hogy egy számla kiegyenlítésére ma már átlagosan száz napot kell várni, ráadásul a kiállított számlák 2,9 százalékát egyáltalán nem rendezik. Ez az arány az idei esztendő végére meghaladhatja a három százalékot.
Szakemberek szerint az egyre nagyobb számú csődeljárások elsősorban a kilencvenes évek elején felduzzadt kis- és középvállalkozásokat (kkv) érintik. Egy tízmilliós országban nem boldogulhat több mint egymillió vállalkozás. Gyakori, hogy öt-hat különböző céget jegyeztetnek be egy gazdasági tevékenységre. Ennek oka, hogy sokan új vállalkozások létrehozásával próbálnak kiutat találni a fizetésképtelenségből.
Probléma az is, hogy sok az alultőkésített kis- és középvállalkozás, ezek nem kapnak segítséget ahhoz, hogy előrébb lépjenek. A kkv-k helyzetét tovább nehezítik a megemelt közterhek, ezek szintén rontják a fizetési morált.
A kormány szerint az Új Magyarország fejlesztési terv keretében lehívható uniós források ellensúlyozzák a megnövekedett terheket. Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke szerint azonban az idén 630 milliárd forinttal nőnek a vállalkozások adóterhei, míg a meghirdetett pályázatok révén ebben az évben harmincmilliárdhoz lehet hozzájutni. Parragh úgy véli, hogy 2007-ben a kisvállalkozások harmada mehet tönkre.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


