1 °C Budapest
Aerial view of Molo sea pier in Sopot, Poland

Folytatódhat a "magyar invázió" Lengyelországban?

2024. december 31. 11:30

„Lengyelország több mint gondolnád” szlogennel 2025-ben is folytatja magyarországi kampányát a Lengyel Idegenforgalmi Szervezet. Lengyelország egyre népszerűbb úti céllá válik a magyar turisták körében. Az elmúlt időszakban különösen Zakopane és környéke (Krakkó, Wieliczka) vonzotta a magyar látogatókat, de a cél, hogy az utazók figyelmét felhívják a távolabbi desztinációkra is.

"Ellepték a magyarok Zakopanét", "csak magyar szót hallani", „magyar invázió” – ilyen, és ehhez hasonló szalagcímekkel jellemezte a lengyel sajtó azt, hogy Zakopanéban rekordszámú magyar turista járt a legutóbbi téli szezonban.

Gdansk óvárosa Fotó: Getty ImagesGdansk óvárosa Fotó: Getty Images

Egyre több magyar számára jelent ugyanis turisztikai desztinációt Lengyelország, minden évszakban: a statisztikák alapján a tátrai régióban például - az arab turisták után - a magyarok vannak jelen a legnagyobb számban – tájékoztatta a Pénzcentrumot a Lengyel Idegenforgalmi Szervezet (POT), melynek célja, hogy Lengyelországot, mint modern, vonzó országot népszerűsítse, amely magas színvonalú szolgáltatásokat és vonzó árakat kínál a turisták számára.

Európa legvonzóbb desztinációi között

Lengyelország az utóbbi években Európa legvonzóbb turisztikai célpontjai közé tartozik. A POT céljai között ezért is szerepel, hogy a magyar turisták az ország más részeit is felfedezzék.

Varsó, a gyorsan fejlődő metropolisz, ahova naponta több közvetlen repülőjárat is közlekedik Budapestről, kiváló kiindulópontot kínál a látogatóknak az egész ország bebarangolására, akár autóval, akár a gyors, megbízható és sűrű vasúthálózaton.

De Alsó-Szilézia, különösen a történelmi Wrocław városa is vonzó célpont lehet. Itt a statisztikák szerint 2024-ben már meglehetősen nagy számban meg is jelentek a magyar kerékpárosok, részben az aktív turisztikai lehetőségekről szóló korábbi promócióknak köszönhetően. A dunajeci tutajozók között pedig a magyarok a második legnagyobb csoportot alkották, közel 250 ezer résztvevővel.

A Lengyel Idegenforgalmi Szervezet fő koncepciói között szerepel:

  • a gasztronómiai turizmus fejlesztése, többek között a Michelin-csillagos éttermek megjelenítésével, különböző kulináris útvonalak és a régiókra jellemző konyha bemutatásával;

  • az aktív turizmus előmozdítása a kerékpárút-hálózat (pl. Green Velo) fejlesztésével, megismertetésével, a könnyed családi kerékpáros útvonalaktól a bike-parkokig; a sokszínű túrázási, vízisport-lehetőségek bemutatásával;

  • a "slow turizmus" népszerűsítése, amely hosszabb tartózkodást, kulturális, művészeti, gasztronómiai desztinációk felfedezését jelenti Lengyelország kevésbé felkapott régióiban is - ilyen például a bölényrezervátumáról híres Białowieżai régió;

  • a régi iparnegyedek, iparvárosok revitalizációja, új funkciók adása régi épületeknek (Varsó, Katowice, Łódź) - ezeken keresztül az ország progresszív oldalának bemutatása;

  • Lengyelország promóciója nemzetközileg ismert sportolók segítségével;

A szervezet több kezdeményezést is indított a magyar turisták érdeklődésének felkeltésére az ország északi részei iránt. Együttműködnek a LOT légitársasággal, és a szialengyelorszag.hu oldalon személyes beszámolókkal, blogokkal népszerűsítik az országot, Bárány Róbert filmes utazó sorozata pedig a modern Lengyelországot mutatja be videóiban a gasztronómiától a klasszikus látnivalókon át a felkapott helyekig.

Krakkón és Zakopanén túl is izgalmas régiók várják a látogatókat

A Covid előtt, évente 200-220 ezer magyar turista látogatott Lengyelországba. Ez a szám jelenleg növekvő tendenciát mutat azzal, hogy a nemzetközi figyelem is erősödik a lengyel régiók iránt. Lublin például 2029-ben Európa Kulturális Fővárosa lesz.

A gdański karácsonyi vásár elnyerte a Best Christmas Market 2024-25 címet, Varsó pedig 2023-ban Európa Legjobb Desztinációja volt. (Turisztikai jelentőségét jól mutatja, hogy a lengyel főváros volt a helyszíne Taylor Swift The Eras Tour nevű turnéja kelet európai állomásainak 2024 augusztusában – a három koncerten összesen 200 ezernél is többen vettek részt, jelentősen megemelve az eltöltött vendégéjszakák számát.)

Mint megtudtuk, a turisztikai marketing fókuszába a következő hónapokban Varsó és Łódź kerül – mindkét nagyváros könnyen megközelíthető Budapestről.

Varsó profilja a dinamikus európai metropolisz, amelyet gazdag történelmén és különleges műemlékein kívül nyitott gondolkodású lakói, a Visztula-folyó és egyedülálló konyha jellemez. A lengyel főváros egy folyamatosan változó város, amelyet minden új látogatás alkalmával újra és újra felfedezhet az utazó.

Lodz belvárosa Fotó: Getty ImagesŁódź belvárosa Fotó: Getty Images

Az ország közepén található Łódź a két fő autópálya, az A1 és az A2 kereszteződésében fekszik. Tele kontrasztokkal, rengeteg zölddel, meglepő avantgárd installációkkal – most második fiatalságát éli. A lerobbant iparváros az utóbbi 10 évben az ország egyik legmenőbb úticéljává nőtte ki magát modern múzeumaival, közösségi tereivel, urbanisztikai megoldásaival.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Könnyek, sírás, meghatottság - így reagáltak, akik névre szóló dalt kaptak ajándékba (x)

Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. január 3. péntek
Genovéva, Benjámin
1. hét
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33