Az érkező ciklon előtt és után is erős, viharos szél várható csütörtök estétől - írta a HungaroMet Zrt. a Facebook-oldalán csütörtök délután.
A bliccelés elleni programja következő állomásaként bővíti a jegyérvényesítési lehetőségeket a BKK. Júniustól több lépésben a villamosok járművezető fülkéin, valamint a HÉV-szerelvényeken a jegykezelők mellett is jegyérvényesítő matricákat helyez ki a közlekedési társaság, hogy mindenkinek lehetősége legyen időben „lecsippantani” a jegyét. Július végére az autó- és trolibuszok mellett immár minden felszíni járműtípus utasterében egységesen elérhetővé válik a belső mobiljegy-érvényesítés.
A belső kódmatricák kontrollált kiterjesztése növelheti a jegyérvényesítési hajlandóságot – vonta le a következtetést az ügyfél-visszajelzéseket és az ügyfélelégedettségi kutatások eredményeit elemezve a Budapesti Közlekedési Központ. Így a közlekedési társaság június 13-tól – több lépésben – a villamosokon és HÉV-szerelvényeken is elérhetővé teszi a belső jegyérvényesítési lehetőséget.
A bérleteseket nem érinti, az eseti jegyeseknek könnyebb lesz- A villamosok elején és végén a járművezetői fülke oldalára egy-egy, míg a HÉV-járatokon kocsinként kettő, NFC-vel is ellátott kódmatrica kerül ki, így az utastérben is könnyen és gyorsan lehet majd jegyet érvényesíteni. A BKK tervei szerint július végére a teljes felszíni fővárosi járműflottán egységesen elérhető lesz ez a lehetőség.
Az újonnan kihelyezett kódmatricák a többi matricához hasonlóan használhatók az egylépéses jegyérvényesítéssel (NFC funkció), vagy a jól megszokott kamerás kódbeolvasással is. A társaság továbbra is azt javasolja, hogy az utasok felszálláskor érvényesítsék - az előkészített - digitális jegyüket.
Ezeket a matricákat a villamosokon és HÉV-eken csak az eseti jegyeknél kell használni, hiszen a bérlettel utazóknak pusztán ellenőrzés esetén kell felmutatni a bérletet.
Nincs kifogás blicceléskor
A társaság 2022 nyarán tesztelte a belső jegyérvényesítési lehetőséget: a 4-es és a 6-os villamosok utasterében, minden ajtó belső részén is elhelyezett matricát.
A tesztidőszaban a BKK azt tapasztalta, hogy a belsőajtós elhelyezés visszaélésekre adhat okot, ugyanis többen a jegyellenőrök megjelenésekor érvényesítették csak a mobiljegyüket.
A társaság ugyanakkor továbbra is az ügyfélélmény növelésére, a jegyérvényesítés megkönnyítésére törekszik, ezért felülvizsgálta a belső matricák kihelyezésének módját a villamosok és HÉV-kocsik esetében. A villamosokon – az autóbuszokhoz és trolibuszokhoz hasonlóan - a vezetőfülke ajtajára, míg a HÉV-kocsikban a jegykezelők mellé kerül a jegyérvényesítésre alkalmas matrica.
A BKK bliccelés elleni programjában rövid időn belül ez a második olyan ügyfélbarát intézkedés, amely a jegyvásárlási és -érvényesítési hajlandóságot kívánja növelni. Május 12-én egy teljes napon át csak ellenőriztek, de nem pótdíjaztak a társaság jegyellenőrei. Az akcióval arra kívánta felhívni a figyelmet a BKK, hogy közös érdekünk és a közlekedési kultúra része az, hogy mindenki fizessen a közösségi közlekedésért.
A digitális jegyek a könnyű hozzáférhetőség és a bővülő érvényesítési lehetőségek miatt általában is csökkentik a bliccelési hajlandóságot, valamint a bliccelés társadalmi elfogadottságát, a BKK bliccelés elleni programja pedig ezt a folyamatot kívánja támogatni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Egyre nő a digitális bérletek és jegyek száma
A Budapesti Közlekedési Központ BudapestGO alkalmazásának népszerűsége egyre nő, a társaság fejlesztéseinek köszönhetően a jegy- és bérletértékesítésből származó bevételek már mintegy 26 százalékát a digitális jegyek és bérletek adják. A felnőttbérletek közel 40 százalékát, a diákbérleteknek pedig a közel 50 százalékát használják okostelefonjukon az utasok.
A bérletek mellett a BKK ügyfelei körében szintén népszerű az új digitális termék, a BudapestGO-ban nemrég bevezetett 10 darabos gyűjtőjegy is: az első hónapban több mint 30 ezer tömböt adott el digitális formában a BKK, összesen pedig már szinte minden ötödik gyűjtőjegyet mobilon vásároltak ez alatt az idő alatt.
A BKK célja az applikációval, hogy a jövőben további kényelmi funkciókkal és bővülő digitális szolgáltatásokkal még könnyebbé tegye a fővárosban közlekedők életét, növelje a fenntartható digitális jegyek részarányát a jegy- és bérletvásárlásban.
Címlapkép forrása: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba
Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.