Az érkező ciklon előtt és után is erős, viharos szél várható csütörtök estétől - írta a HungaroMet Zrt. a Facebook-oldalán csütörtök délután.
Rugalmasan és a lehető legolcsóbban - így utazik a Z generáció. A fiatalok leginkább a repjegy árán spórolnak és hajlandóak áldozatokat hozni, ha az anyagilag jobban megéri nekik. Egy friss felmérés szerint a tengerpart a legnépszerűbb úticél, emellett viszont a túrázás is nagyon felkapottá vált. A magyar fiatalok szintén nem teljesítenek rosszul, spórolás szempontjából a középmezőnyben végeztek a megkérdezettek európai országok lakosai között.
Rugalmasan és a lehető legolcsóbban – így utazik a Z generáció. A tengerpart mindenekfelett, de idegen helyről a napfelkelte és a naplemente is nagyon vonzó a fiatal felnőttek számára. A csendes kisvárosok egy hajszálnyival érdekesebbek számukra, mint a nyüzsgő nagyvárosok, és a túrázás többüket feltölti, mint egy koncerten tombolás. A magyar fiatalok idén leginkább Olaszországba és Spanyolországba repülnek a Kiwi.com eddigi foglalási adatai alapján, fővárosunk pedig a spanyol fiatalok körében a legvonzóbb. A Z generáció tagjai vetnek be leginkább utazási trükköket, nem csoda, ha átlagosan minden vizsgált országban kevesebbet költenek repülőjegyre. Hazánk fiataljai spórolásban a középmezőnyben végeztek, átlagosan 10 ezer forinttal kevesebbet költenek repjegyre, mint a többi magyar utazó.
A Kiwi.com-on repülőjegyet foglaló magyarok 52%-a a Z generáció tagja. A vezető cseh utazási technológiai vállalat megnézte, hogy idén június 25-ig a fiatal felnőttek Magyarországon és más európai országokban (Csehország, Egyesült Királyság, Franciaország, Lengyelország, Németország, Románia, Spanyolország) hová és mennyiért vásároltak repülőjegyet a saját hazájukon kívül és korábbi kutatása* és felmérése** alapján összeállította a magyar fiatal felnőttek utazási profilját.
A magyar Z generáció utazási profilja
Az utazás tervezésének meghatározó tényezője a költségvetés. A Kiwi.com adatai szerint a Z generáció nagyon rugalmas, és hajlandó áldozatokat hozni, ha annak kézzelfogható eredménye van, azaz spórolhat. Nemcsak az úticélt magát értékelik, hanem a kalandot és hogy útközben megismerkedhetnek új emberekkel, nem is beszélve az előkészítő szakaszról, hiszen boldogok lesznek már attól is, hogy órákat tölthetnek tervezéssel, álmodozással, sőt, szívesen nézegetik utólag az utazás alatt készített képeket is.
Összességében ők legfőképp azért utaznak, hogy belekóstoljanak az adott ország kultúrájába, felfedezzék a helyi éttermeket, pubokat, nyelvet tanuljanak. A tenger a legvonzóbb számukra: tízből heten akkor igazán boldogok, amikor napozhatnak a tengerparton vagy úszhatnak a tengerben. 60 százalékuk rajong azért az élményért, amikor új helyszínről csodálhatja a napfelkeltét és a naplementét. 46 százalékukat a túrázás tölti fel igazán, 41 százalékukat pedig, ha kitombolhatják magukat egy koncerten. Kb. minden harmadikuk szereti, ha egy idegen város nyüzsgő piacán új ételeket kóstolhat meg vagy ha egy új város hangulatos kávézójának teraszán ülve könyvet olvashat. Csendes, nyugodt kisvárosba vágyik a fiatal felnőttek 37 százaléka, 35 százaléka pedig nyüzsgő nagyvárosba. A havas hegycsúcsok a generáció 28 százalékát vonzzák, és minden ötödik autózna, kempingezne a sivatagban.
Az utazás az élmények megosztásáról is szól – különösen igaz ez a fiatal felnőttekre. Kb. minden ötödik oszt meg pl. ételfotót nyaralás alatt és kb. ugyanennyien élőznek Instagramon vagy Facebookon, hogy megmutassák másoknak, merre járnak. A TikTok is egyre vonzóbb: minden 20. Z-generációs álma, hogy nyaralós TikTok videójával felkerüljön az ajánlott videók közé (For you). És hogy honnan szereznek inspirációt? A barátok ajánlása és az online kutatások után rögtön a közösségi platformok következnek, és akadnak olyanok is, akik egyenesen influencerek oldalai alapján választják ki a következő úticéljukat.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ennyiért vesznek repülőjegyet, így trükköznek
Úgy tűnik, hogy a jegyeken nagyon jól tudnak spórolni a fiatal felnőttek. Minden vizsgált országban kevesebbért vettek repülőjegyet e generáció tagjai. Legtöbbet a spanyol fiatalok spóroltak (38,2 euró), de hazánk fiataljainak sincs okuk panaszra, hiszen a középmezőnyben végeztek, és átlagosan 26,1 eurót takarítottak meg (kb. 10 ezer Ft). Egy magyar Z generációs átlagosan 116 euróért vett idén repülőjegyet, míg ha az összes generációt nézzük, akkor átlagosan 142 euróért repülünk. Nem véletlen, hogy kevesebbet költenek repülőjegyre, mint az átlag, hiszen e generáció tagjai a legfogékonyabbak az utazási trükkökre. A magyar fiatalok közül minden másodiknak nem okoz gondot az utazás időpontjának megváltoztatása, ha úgy spórolhat a repülőjegyén. 42 százalékválasztott már nagyon korai vagy kései indulást/érkezést, ha az olcsóbb volt. Minden 3. pedig kombinálta már különböző légitársaságok járatait, esetleg a légi és a földi közlekedést, ha úgy kedvezőbb áron juthatott el a vágyott célállomására.
Ide utaznak a magyar Z generációsok
A cseh utazási technológiai cég foglalásai alapján a magyar, cseh, lengyel és román fiatalok az otthonukhoz közelebbi úticélokra repülnek. Hazánk fiatal felnőttjei idén június 25-éig az alábbi országokba foglaltak leginkább: Olaszország, Spanyolország, Görögország, Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Portugália, Hollandia, Ciprus és Málta. A német, angol és francia fiatalok top10-es listáján szerepelnek tengerentúli célállomások is, pl. Thaiföld és Indonézia. Magyarország a spanyol fiatalok körében a legnépszerűbb: tőlük a 4. legtöbbet foglalt város Budapest, de fővárosunk szerepel a brit és a francia Z generációsok top10-es foglalási listáján is.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.