Az érkező ciklon előtt és után is erős, viharos szél várható csütörtök estétől - írta a HungaroMet Zrt. a Facebook-oldalán csütörtök délután.
Összes kiadásukat tekintve, az európai háztartásoknak átlagosan a közlekedésre kell a második legnagyobb pénzösszeget fordítaniuk a lakhatási ráfordítások után. A magyar háztartások például az összes kiadásaik 13,7 százalékát viszi el a közlekedés, ami annyit jelent, hogy az EU-ban ez a 7. legmagasabb arány. Fejenként mindez egyébként átlagosan 308 000 forintnyi kiadást jelent benzinre, buszra, vasútra...
Az EU-ban lévő háztartások összes, éves fogyasztási kiadásából 13,2 százalékot szakított ki a közlekedés - derült ki az Eurostat adatsorából. Ez összesen több mint 1,1 billió eurónyi kiadást jelent, fejenként pedig 2 200 eurót, azaz mai euró/forint árfolyamon számolva 730 000 forintnak megfelelő összeg. És bár ez brutálisan sok, azt érdemes megjegyezni, hogy az uniós háztartásoknak ez a második legnagyobb kiadási körük a lakhatás fenntartás után. Nem csoda tehát, hogy mindez rendkívül óriási összegre rúg.
Ahogy a statisztikákból látszik, az európai országok közül magasan a szlovén háztartások fordítják a legtöbbet közlekedési kiadásokra, akiket a litvánok és a luxemburgiak követnek. De azért azt is érdemes megjegyezni, hogy
Olyan országokat előzve, mint az Egyesült Királyság, Írország, Dánia vagy éppen Belgium. Érdekes ugyanakkor, hogy közvetlen szomszédjaink, mint például Románia, Horvátország és Szlovákia simán a lista végén kullognak az utolsó négy helyen. Arányosan összes kiadásainkhoz mérten 2-szer annyi összeget fordít egy magyar háztartás közlekedésre, mint egy szlovák.
Ez kevesebb mint a fele annak, mint amennyit egy EU állampolgár átlagosan költ, de a saját kiadásainkhoz mérten már kifejezetten soknak számít. Csak érdekességképpen egy átlagos izlandi lakos évi 4 670 eurót, azaz átszámolva több mint 1,5 millió forintot költ a közlekedésre, ami 5-ször annyi, mint amennyit egy átlagos magyar.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.