Az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
Egy friss, a hazai internetezők körében végzett kutatás a magyarok kikapcsolódási szokásaira kereste a választ. Többek között arra is fény derült, hogy leginkább utazással szeretünk feltöltődni.
Lassan felnő az első olyan generáció, melyet kezdettől fogva az internet és az okos eszközök vesznek körül. Az okostelefon és az állandóan elérhető internet amellett, hogy bámulatos lehetőségeket rejt, kitágítja a világunkat és egyúttal be is szűkíti a kikapcsolódási tevékenységeinket. A Bónusz Brigád és piackutató partnere a GKI Digital ezért az internetező magyarok kikapcsolódási szokásait kutatta.
A felmérésben résztvevő, 1200 aktív internetező közül a többség (63 százalék) az otthoni kikapcsolódását rendszeresen vegyíti kimozdulós, aktívabb programokkal is. További 30 százalék esetében viszont már csak a kimozdulós programok adnak igazi feltöltődést. Az internetezők 7 százaléka pedig - főként időbeni, anyagi vagy akár "generációs" okok miatt - általában a négy fal között kapcsolódik ki.
A "Z generáció" otthon is jól érzi magátOtthoni programokkal legnagyobb arányban a Z generáció fiataljai töltik a kikapcsolódásra szánt idejüket. Esetükben - a kitolódó tanulmányok és az ezzel járó későbbi munkakezdés miatt - az anyagi korlátok is befolyásolják a pihenés mikéntjeit. Emellett ez a korosztály tud a leginkább elmerülni és feltöltődni az otthoni - jellemzően számítógéphez, média lejátszóhoz, okos eszközhöz, konzolhoz kötött - digitális világban.
Belföldi utazás, kultúra és wellness a népszerűségi lista élénHa kimozdulásról van szó, az internetezők háromnegyede legszívesebben valamilyen utazáshoz köthető program mellett teszi le a voksát, azonban sok esetben ezen vágyak anyagi korlátok miatt csupán tervek, álmok maradnak.A ténylegesen megvalósított utazással járó kikapcsolódási programok között a belföldi - jellemzően félnapos vagy egynapos - lehetőségek a legkedveltebbek, mellettük népszerűek még a komplett wellness hétvégék és a külföldi utak is.Az utazás azonban nem az egyetlen, amire szívesen áldozunk: rendszeresen megyünk moziba, színházba, múzeumba és a wellness programokat is előszeretettel választjuk.
Mozduljunk kiA Z generációval ellentétben a középkorúak, a vidéki megyeszékhelyeken élők, valamint a kisgyerekkel otthon lévő anyukák sokkal nagyobb arányban szeretnek kimozdulni. Azonban míg például a fővárosiak számára a kimozdulás célja inkább egy étterem, a vidéki megyeszékhelyeken élők és a családosok szívesebben töltik a kikapcsolódásra szánt idejüket belföldi utazással, szabadtéri programokkal vagy épp kirándulással. Utóbbi, vagyis a kirándulás azok között is népszerű elfoglaltság, akik még nem élnek együtt párjukkal. A gyermeket vállaló nők 94 százaléka számára pedig a legfőbb kikapcsolódási forma a belföldi utazás, hisz számukra a megszokott, otthoni környezettől távoli program segíthet leginkább a feltöltődésben.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az internetező magyar lakosság sporthoz fűződő viszonyát jól jelzi, hogy az aktív sportolás összességében csupán a hatodik legnépszerűbb kikapcsolódási mód, megelőzik többek közt a különböző gasztronómiai programok is. Előkelőbb helyen szerepel viszont a sport a Z generáció számára, esetükben ugyanis a mozgás jelenti a legkedveltebb feltöltődési formát.A munkába állás és a családalapítás közeledtével a 25-40 év közöttiek minden más kikapcsolódási forma elé helyezik a külföldi utazást és gasztronómia iránti érdeklődést.A középkorú, 40-60 év közötti internetezők körében viszont nincs kiugróan kedvelt kikapcsolódási forma, ugyanis a családi és egzisztenciális háttér miatt ebben a korosztályban a legváltozatosabbak a feltöltődési módok.A nyugdíj korhatárához közeledve aztán egyre kevesebb féle kikapcsolódási forma jön szóba és a legkedveltebb feltöltődési programmá a kultúra válik.
Még nem vagyunk kellően extrémekA különböző kreatív-, illetve önképzési lehetőséget adó kurzusok leginkább a fiatalok, valamint a nők számára jelentenek valós kikapcsolódási lehetőséget. A legkisebb népszerűsége pedig az extrém programoknak van, ezeket leginkább a 30 év alatti férfiak preferálják.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.