Figyelmeztet az Útinform: jelentős a torlódás a magyar-osztrák határszakasz több átkelőjénél.
Július végén jelentősen kevesebb vendég érkezett a román és a horvát tengerpartra mint tavaly ilyenkor.
Július utolsó hétvégéjét 95 ezer vendég töltötte a román tengerparton, ami csúcsot jelent az idei szezonban - azonban tavaly ilyenkor a látogatók száma 165 ezer volt. A szakértői becslések szerint a május-szeptemberi időszakban mintegy 1 millió vendéggel lehet számolni, ami 20 százalékkal kevesebb a 2013-asnál.
Ebben a rossz idő és a gyenge szolgáltatások mellett annak is szerepe van, hogy a románok a sajátjuknál szívesebben nyaralnak a görög és a török tengerparton. Azonban nemcsak a tengerpart gyengélkedik: külföldiek 3,4 millió vendégéjszakát töltöttek tavaly Romániában, míg Magyarországon 12 milliót, Bulgáriában 14,3 milliót.

A horvát idegenforgalom se fogja teljesíteni idei tervét, pedig ez adja az ország bruttó hazai termékének 15 százalékát - írta a Balkan Insight. Bár a hivatalos adatokat júliusról még nem adták ki, a részeredmények kiábrándítóak.
Az erős tavaszi kezdés után, amikor 6,6 százalékkal nőtt a beutazások száma, bár a dalmát tengerpart egyes városaiban, mint Zadar, Split és Dubrovnik erősebb volt a nyári forgalom, más, hagyományosan népszerű körzetekben 10-14 százalékkal csökkent. Különösen meglepő, hogy visszaesés sújtja Isztriát és Kvarnert. Itt is a rossz időt és az idegenforgalmi struktúra és kínálat hiányosságait teszik felelőssé a jelenségért.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


