Álmaid nyaralását tervezed? Vagy egzotikus útra készülsz? Nem árt tisztában lenni a trópusokon leselkedő egészségügyi veszélyekkel. Teszteld, mennyit tudsz ezekről a betegségekről!
A magyar belföldi turizmus a gyenge tavasz ellenére is 4,5 százalékkal bővült 2013-ban. Minden ötödik szállóvendég SZÉP-kártyával fizetett, megyei szinten Somogy - természetesen a Balaton miatt - magasan vezeti a foglalási számok alapján felállított sorrendet.
Bár a belföldi turizmus a hűvös, hóviharokkal tűzdelt tavasz miatt gyengén kezdett, a szállásadók számára végül jól alakult a 2013-as év. A Szallas.hu lapunkat arról tájékoztatta. előzetes adataik alapján 2012-höz viszonyítva mintegy 4,5 százalékos növekedéssel zárt az ágazat. A jó eredmény elsősorban az erős nyárnak köszönhető, valamint annak, hogy a balatoni régió népszerűsége - többek között az egymást érő rendezvények révén - újra emelkedni kezdett.
Az online piac részesedése tovább erősödött a szállásfoglalások terén, várható. Különösen keresettek voltak a kuponos szállásajánlatok, ez a szegmens 25 százalékkal bővült 2013-ban.
A statisztikák szerint tavaly átlagosan 53 ezer forintot költöttünk belföldi szálláshelyre, vagyis 8 százalékkal többet, mint 2012-ben. Az apartmanokért a korábbinál 9 százalékkal magasabb árat fizettek, ráadásul az erős nyárnak köszönhetően több foglalást is regisztráltak ebben a kategóriában. Ezzel párhuzamosan a panziók népszerűsége csökkent, és a 3 csillagos szállodák eredménye is stagnált, míg a 4-5 csillagos hotelek foglalási számai növekedtek.
A balatoni régió vezet, továbbra is Siófok a legnépszerűbb
A foglalási számok alapján a somogyi települések magasan vezették a megyei összesítést, minden hatodik szállást itt kötöttek le. Somogy ráadásul a 2012-es évhez képest csaknem kétszeresére növelte előnyét a második helyen álló Zala megyével szemben. Veszprém részesedése az online szállásfoglalásokból szintén emelkedett, ezzel szemben csökkent Vas, Győr-Moson-Sopron és Hajdú-Bihar megye népszerűsége a belföldi utazók körében.
A városok ranglistájának első tíz helyén nem volt nagy változás a 2012-es évhez képest: még mindig Siófokra utaztak a legtöbben pihenni, a Balaton fővárosát Hajdúszoboszló és Budapest követte a népszerűségi sorban. Balatonlelle ugyanakkor kiesett a TOP10-ből, helyette Szeged került a legkeresettebb célpontok közé. Zalakaros foglalási számai révén két hellyel előbbre került, 2013-ban már a hetedik legnépszerűbb desztináció volt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A szálláshelyek népszerűségében az ár mellett egyre fontosabb faktor a minőség is. Az egy éjszakára eső foglalási díj csökkenése a közeljövőben valószínűleg megáll, a szállásadók egyre inkább a felkínált plusz szolgáltatásokkal tudnak majd versenyezni az utazókért.
Top 10 belföldi utazási célpont 2013-ban
(Zárójelben a 2012-es helyezések)
1. Siófok (1.)
2. Hajdúszoboszló (2.)
3. Budapest (3.)
4. Eger (4.)
5. Balatonfüred (5.)
6. Gyula (6.)
7. Zalakaros (9.)
8. Szeged (-)
9. Hévíz (8.)
10. Sopron (10.)
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


