3,6 százalékkal több külföldi vendég látogatott el idén az országba, mint a múlt évben. A külföldi vendégéjszakák száma viszont alig változott. Az Európai Turisztikai Bizottság Kutatói Munkacsoportjának elemzése kimutatta, hogy a világ - így Európa - turizmusa is fellendülőben van a válság után. A talpra állni látszó európai vendéglátóipari szektorban az idén 2,5, 2011-ben pedig 3,7 százalékkal nőhet a nemzetközi vendégérkezések száma - írja az MTI.
Pozitív változások leginkább Nyugat-Európában tapasztalhatók, viszont Kelet-Közép-Európában is érzékelhető némi növekedés a vendégszámban a 2009-ben bekövetkezett nagymértékű csökkenést követően. A válság előtti szintet 2011-re érhetjük el.
Magyarországra 2010 első nyolc hónapjában 3,6 százalékkal több külföldi vendég érkezett, a vendégéjszakák száma azonban 0,1 százalékkal alacsonyabb volt az előző év azonos időszakához képest. Csökkent a Németországból és Hollandiából érkező turisták mennyisége, ellenben több volt a brit, az olasz, a japán,az amerikai és orosz látogató.
A szállásadók a megnőtt keresletre magasabb árakkal reagáltak, így a szállodák bevételei általában pozitívan alakultak a tavalyi eredményekhez képest. Az év végéig azonban lassabb mértékű növekedéssel számolnak.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.