Donald Trump csapata azt tervezi, hogy megszünteti az elektromos járművekre vonatkozó adókedvezményt az adóreform részeként.
Az autógyártók bizony meglehetősen nagy slamasztikában vannak a válság közepette, ami szerencsére sok esetben olyan innovatív megoldásokra ösztönzi őket, melyből a fogyasztók is profitálhatnak.
A legnagyobb autógyártók mindegyike megszorító intézkedésekre kényszerül: a General Motors több mint 1000 kereskedést készül bezárni, és az Egyesült Államokban a munkahelyek egyharmadát megszűnteti, de a Chrysler is hasonló lépéseket visz végbe. Ennek természetesen az állásukat elveszítők a legkevésbé sem örülnek, a karcsúsítás azonban a működési költségeket is csökkenti, és hatékonyabb működésre ösztönzi a vállalatokat.
1. üzemanyag-innováció
Az elmúlt években számos nagynevű autógyártó fogott olyan fejlesztésekbe, ami az alternatív üzemanyagok kidolgozását tűzte célul. Egy nemrégiben megjelent kutatás szerint az elektromos autók és a hagyományos meghajtású kocsik költsége 2012-re fog kiegyenlítődni, vagyis akkorra várható nagyobb térnyerésük. A kutatók azt jósolják, hogy 2030-ra az elektromos autók használatának köszönhetően jelentősen csökkenni fog az üvegházhatású gázok kibocsátása is, és az olajfelhasználás is.
2. megújult formatervezés
A mostani szűkös időszakban a formatervezők igyekeznek inkább a praktikára, mint a design-ra összpontosítani, konzervatívabb vonalvezetést alkalmazva - legalábbis iparági elemzők így vélik. Ez tehát azt jelenti, hogy külsejében inkább visszafogott autók kerülnek majd piacra. Másrészről az elektromos autók formatervezése új megközelítést igényel, hiszen az óriási akkumulátorokat valahol el kell bennük rejteni. Ez egyelőre nem épp a legszebb megoldásokat szüli, de kezdetnek nem rossz.
3. Hosszabb használati idő
A recesszió bizony a vásárlókat is megszorításokra készteti: felmérések szerint az USA-ban például közel 6 hónappal tovább használják a tulajdonosok autóikat, mint 2006-ban. Ennek a környezetvédők is örülhetnek, hiszen így kevesebb roncs kerül a szeméttelepekre.
4. Innovatív vállalatok születése
Fisker, Tesla, Coda, Aptera - csak néhány azok közül az új cégek közül, melyek környezetbarát autók gyártására jöttek létre. Amellett, hogy alternatív üzemanyagfelhasználású autókat gyártanak, az elosztásban is innovatív megoldásokra törekednek: a Coda például csak online bolthálózatot fog üzemeltetni az USA-ban, és a szervízelést is már létező cégeken keresztül fogja lebonyolítani.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
5. Fokozott hatékonyság
Az alternatív meghajtású autók kifejlesztése mellett sok gyártó a jelenlegi motorok hatékonyságán is igyekszik javítani. A BMW mérnökei 10 százalékkal többet próbálnak kisajtolni a motorokból, többek között könnyebb anyagok felhasználásával, a mozgó részek modernizálásával, és hatékonyabb üzemanyagok kifejlesztésével.
6. új értékesítési formák
A gyorsabb gyártási folyamat, alacsonyabb működési költségek, és zökkenőmentesebb szállítói kapcsolatok kialakítása mind-mind komoly kihívást jelent a gyártók számára, de emellett az autók vásárlókhoz történő eljuttatásán is van mit finomítani. A már említett Coda például az online értékesítésben látja a jövőt.
7. Kreatív vásárlói ösztönzők
A Hyundai volt az első olyan autógyártó, amely azt ajánlotta vásárlóinak, hogy állásuk elvesztése esetén visszavihetik autóikat. Mivel az akció sikeresnek bizonyult, hamarosan a Ford és a GM is követte a példát. Azóta a Hyundai egyes piacain olyan akciókkal is előrukkolt, mint a fix áras üzemanyag vásárlási program, melynek keretében az új vevők egy évig fix áron juthatnak benzinhez.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.