Még ebben a hónapban kész akarnak lenni a legfontosabb felújításokkal a Keleti pályaudvaron, most ennek a munkának az állást közölte a vasút vezére.
A fővárosban mindössze 170 kilométer kerékpárút szolgálja ki a biciklistákat, azonban a hálózat jelentős része alkalmatlan a rendes használatra. Újabb koncepció készül a kerékpározás fejlesztésére, amely szerint 2012-re 15 százalékra szeretnék emelni a kerékpáros közlekedés részarányát - adja hírül a Népszabadság.
A fővárosi önkormányzat megbízásából a műegyetem Út és Vasútépítése Tanszéke, valamint a Magyar Kerékpárosklub dolgozza ki a kerékpáros közlekedés közép- és hosszú távú programját, melyet szerdán az Urbitális Majális elnevezésű rendezvénysorozat keretén belül vitatnak meg a szakemberek.
A programról készült ismertetőben leszögezik, a koncepció arról szól, hogy a kerékpározás hogyan és milyen intézkedések révén járulhat hozzá Budapest kívánatos fejlődéséhez, melyhez egyébként alapvető szemléletváltásra, és ennek eredményeképpen jelentős változásokra van szükség, minden területen.
A kerékpárral közlekedők szkeptikusak, ugyanis bármilyen jó terv készül is el, azt azok fogják majd megvalósítani, akik az eddigieket. Az eredményeket méterekben és kilométerekben mérik, például jelenleg nagyjából 170 kilométernyi bicikliút van Budapesten, a tavalyi évben további 12 kilométer megépítését vették tervbe a város vezetői, akik 2015-re szeretnék átlépni a 300 kilométeres álomhatárt.
Ezzel szemben áll azonban München 700, Bécs csaknem 900 és Amszterdam 2500 (bár egyesek szerint csupán 500) kilométeres kerékpárhálózata. Itthon a jelenlegi 170 kilométer is csupán "elvileg" létezik, hiszen több esetben nem is épült, hanem leválasztottak egy darabot a járdából, sárga festék segítségével.
A meglévő utak jelentős részének állapota is hagy maga után kívánnivalót, ugyanis a megépülés után egyetlen fillért sem költöttek rájuk, ha pedig igen, a helyzet elég szomorú. A sávokat a gyalogosok is használják, azokat sosem takarítják.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke szerint nem a kerékpárutak jelentik a megoldást, hanem az, ha a bicikliseket a teljes közlekedési rendszer integrált részeként kezeljük, azaz, nem különítjük el a forgalomtól. Az elnök szerint nem feltétlenül pénz kérdése a jó feltételrendszer megteremtése, hanem a szemléleten kell változtatni és a teljes közúthálózatot kell kerékpárosbarátabbá tenni.
Az új koncenpció így százalékokban tervez, 2012-re 15 százalékra kellene emelni a kerékpáros közlekedés részarányát, amely jelenleg a legoptimistább becslések szerint is csupán 2 százalék.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.