Egy terepjáró mellett elhaladva könnyen azt gondolhatnánk: ha bármi baj történne, semmi esélyünk sem lenne középkategóriás szedánunkkal az annál nagyobb és magasabb felépítésű terepjáró ellen. Sőt sokszor azt is érezhetjük, hogy a terepjáróban ülők tisztában vannak azzal, hogy az erőviszonyokból fakadóan a baleset súlyosabb következményeit a másik autóban ülők szenvedik majd el, és ezért a kelleténél erőszakosabban közelítenek.
Az amerikai Insurance Institute for Highway Safety által készített felmérés azonban arról tanúskodik, hogy a magabiztos terepjáró-tulajdonosok gyakorta tévednek, és merészségükért nagy kárt fizethetnek, mivel autóik sokszor még a középkategóriás modellek esetében alapfelszereltségnek számító biztonsági standardoknak sem felelnek meg. Így ha egy közel azonos méretű autóval találják szemben magukat, rosszabb esélyekkel indulnak mint egy középkategóriás autóban ülők.
Az intézet legutóbbi tesztéjének keretében hat, nemrégiben piacra került modellt vizsgált. Az eredmények tanulsága szerint a gyártók erőfeszítéseit tészben siker koronázza, a mai modellek ugyanis nagyságrendekkel biztonságosabbak mint a néhány éve piacon lévő társaik. Azonban arra is fényderült, hogy további fejlesztésekre és beruházásokra lesz szükség.
Bár a frontális ütközésnél érezhetően sokat javult a modellek teljesítménye, az oldalról érkező becsapódás, több amerikai terepjáró, így Chrysler Jeep Grand Cherokee és Chevrolet TrailBlazer esetében is halálos következménnyel járhat. A Highway Safety mérnökei szerint ez az oldal légzsákok hiányának tudható be, nem elég azonban ha a fejet védő légzsákok beszerelésre kerülnek, mindenképpen szükséges, hogy azok a teljes testet védjék.
Jó minősítést a Nissan terepjárói a Pathfinder és a Xterra kaptak, de csakis akkor ha beszerelésre kerülnek az opcionális, teljes testet védő oldal légzsákok. A Toyota 4Runner, mely esetében ugyanez alapfelszereltségnek számít, ugyancsak jó minősítést kapott.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Nissan és a többi autógyártó is azzal védekezett az eredmények nyilvánosságra kerülése után, hogy minden most vizsgált modell megfelelt a hivatalosnak számító teszteken, bár azt mindannyian elismerték, hogy a Highway Safety keményebb próba elé állítja a modelleket.
A legnagyobb amerikai gyártó, a GM emellett kiemelte, hogy vélemény szerint egyetlen autó biztonságosságát sem lehet megítélni egy egyszeri tesz alapján. Az eredmények azonban mindenképpen elgondolkodtatóak.
Kiderült, mikor nyit ki újra a Visegrádon leégett Hotel Silvanus: komoly akciót hirdetett a szálloda
Nemcsak a nyitás dátuma derült ki, egyúttal foglalási akciót is hirdetett a szálló.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.