Így intézzük pénzügyeinket: a többség még mindig a szokások rabja

Pénzcentrum
2014. április 1. 14:09

Magyarországon még mindig többségben vannak azok, akik kizárólag a bankfiókokban bonyolítanak pénzügyi tranzakciókat. Ugyanakkor az elektronikus csatornák szerepe is folyamatosan nő a bankolásban. Főleg a fiatalok körében népszerűek a technikai újdonságok.

A magyarok még mindig leginkább a bankfiókban intézik pénzügyiket, ám a fiatalok vevők az olyan digitális megoldásokra, mint a netbank, a mobilbankolás, illetve az okostelefonokra letölthető applikációk ‒ derül ki az Erste Group bankolási szokásokat vizsgáló nemzetközi kutatásából. A felmérésben Magyarország, Csehország, Szlovákia, Ausztria, Románia és Horvátország vett részt.

Az Erste Group kutatása szerint Magyarországon a banki ügyfelek közel 40 százaléka használja bankolásra az elektronikus csatornákat. A többség tehát egyelőre még főként bankfióki pénztárakban, ATM-eken és bankfióki tanácsadóknál intézi a mindennapi pénzügyeit, de a trend egyértelmű: az elektronikus csatornák szerepe dinamikusan nő. Ezt jelzi, hogy minden tizedik banki ügyfél már csak kizárólag elektronikus csatornát használ mindennapi pénzügyei kezelésére.

Csakúgy mint Magyarországon, a vizsgált országok legnagyobb részében - Csehország, Ausztria és Szlovákia kivételével - még mindig többségben vannak azok, akik kizárólag a bankfiókokban bonyolítanak különböző pénzügyi tranzakciókat, megelőzve azokat, akik a bankfiókok mellett az elektronikus csatornákat is igénybe veszik, illetve csak azokat látogatják. A magyar adatok szerint az ügyfelek 43 százaléka csak a fiókokban bízik, 28 százalék azoknak az aránya, akik digitális csatornákat is igénybe vesznek és 11 százalék azoknak a tábora, akik kizárólag az elektronikus csatornákat veszik igénybe: azaz mobillal, netbankon keresztül vagy okostelefonos alkalmazások segítségével intézik a pénzügyeiket. A kizárólag elektronikus szolgáltatásokat használók aránya az Erste-országok között Magyarországon a második legmagasabb (Csehország és Szlovákia 16-16 százaléka után).

Mindegyik országban megfigyelhető, hogy az elektronikus csatornák a 30 év alattiak körében számítanak a legnépszerűbbnek. Hazánkban ennek a korosztálynak több mint fele használja ezeket a csatornákat, míg ez az arány a 30-59 évesek között 41, a 60 évesnél idősebbek körében pedig már csak 11 százalék.

A hazai hölgyek nyitottabbak az újdonságokra

A felmérés a nők és férfiak bankolási szokásait vizsgálva megállapította, hogy a férfiak 33 százaléka az elektronikus csatornákat is használja a bankfiókok mellett, míg a nőknél 23 százalékos ez az arány. A kutatás szerint viszont a magyar hölgyek kifejezetten nyitottak az elektronikus csatornák használatára, Magyarországon 2 százalékponttal több nő használja kizárólag ezeket a szolgáltatásokat, mint férfi.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Az elektronikus csatornák közül egyre népszerűbb okostelefonokra letölthető alkalmazások tekintetében egyértelműen Románia végzett az élen: a román banki ügyfelek 16 százaléka él az okostelefonos banki alkalmazások nyújtotta előnyökkel, a többi érintett országban csak 3-13 százalékos ez az arány. Habár Magyarországra még mindig a túlzott készpénzhasználat jellemző, a nemzetközi trendeknek megfelelően itthon is egyre többen szavaznak bizalmat az olyan elektronikus banki szolgáltatásoknak, mint például az okostelefonokra letölthető applikációk.

Telefonos pénzküldés pár gombnyomással

Az Erste Bank március elején, Magyarországon elsőként indította el komplex mobilfizetési szolgáltatását, a MobilePayt. Az okostelefonra letölthető alkalmazással az ügyfelek gyorsan, kényelmesen és biztonságosan fizethetnek be csekket, indíthatnak parkolást, vásárolhatnak autópálya-matricát vagy tölthetik fel mobiltelefonjukat. Az új szolgáltatás egyik legizgalmasabb kényelmi funkciója, hogy az erstés ügyfelek ismerőseiknek pár gombnyomással pénzt is utalhatnak, hiszen a tranzakcióhoz elég a telefonkönyvükből kiválasztani az érintett telefonszámát.

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 24. vasárnap
Emma
47. hét
November 24.
Nemzetközi Aura nap
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. november 23. 19:18