A közösségi médiában megoszlanak a vélemények arról, mennyire fér bele az ilyen módszerek alkalamazása.
Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) a "Töltsd fel és nyerj!" promócióhoz kapcsolódó "Autós" játékokról küldött SMS értesítéseiben megtévesztő tájékoztatásokat adott a nyerési esélyekről - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A jogsértés megállapítása mellett a hivatal 50 000 000 forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
A vállalkozás a "Töltsd fel és nyerj!" promócióhoz kapcsolódóan 2012. szeptember 3. és 2012. szeptember 30. közötti időszakban "Autós" játékot hirdetett, mely során négy alkalommal egy-egy autó volt a fődíj (2 db VW Polo, MINI Cooper, BMW1), vagy vigaszdíjként kisebb pénzösszeget sorsoltak ki. Valamennyi feltöltőkártyás előfizető részt vehetett a nyereményjátékban. A Vodafone számos SMS-t küldött előfizetőinek. Az SMS-ek arról adtak tájékoztatást, hogy kizárólag azok nyerhetik meg az adott héten kisorsolásra kerülő autót, akik azon a héten minimum 3000 Ft-tal feltöltötték a kártyájukat. Az SMS semmilyen módon nem utalt arra, hogy a játékban nem csupán azok vehetnek részt, akik az adott héten feltöltötték az egyenlegüket, így a fogyasztók nem kaptak reális képet a nyerési esélyeikről. A nyereményjátékkal kapcsolatban bővebb tájékoztatás a Vodafone honlapján volt elérhető, azonban erre nem mindegyik SMS-ben hívták fel a figyelmet. Azok az SMS-ek, amelyek utaltak a Vodafone honlapján megismerhető további információkra, azok sem hívták fel a figyelmet arra, hogy csak a honlapon olvasható bővebb tájékoztatás a játék részleteiről, többek között arról, hogy pontosan mely előfizetői kör vesz részt a sorsoláson.
Mivel a játék végén kisorsolt személyek egyike sem rendelkezett adott heti 3000 forint feletti feltöltéssel, a 4 héten át tartó Autós Játékok keretében egyetlen alkalommal sem adtak át nyereményautót.
A GVH megállapította, hogy a Vodafone a játékok során nyújtott tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 50.000.000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság meghatározásánál a GVH súlyosító körülményként értékelte többek között azt, hogy az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérte, valamint azt, hogy a GVH korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.
Óvatosan ezekkel az üzenetekkel, hívásokkal: rémes a csalók új módszere, így nullázzák a bankkártyád
November 20–án tartott háttérbeszélgetést a KiberPAJZS projekt, amin a Pénzcentrum is részt vett.
Újfajta netes bűnözési hullám indulhat Magyarországon: gusztustalan módon élhetnek vissza adataikkal
A mesterséges intelligencia által generált deepfake pornográfia egyre növekvő problémát jelent a digitális társadalomban.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.