0 °C Budapest
Indoor gym

Tényleg megéri? Őrült pénzeket képes erre elverni az átlagos magyar

2023. január 16. 20:41

Az elmúlt 12 hónapban óriási lelkesedéssel tértek vissza az európaiak a stadionokba és edzőtermekbe. Egy 11 ezerfős mintán végzett kutatás szerint 2022-ben 12 százalékkal növekedett a sporteseményeket meglátogató, 10 százalékkal pedig a rendszeresen sportoló válaszadók aránya.

Az elmúlt évben az európaiak továbbra is előszeretettel választották azokat a technológiai megoldásokat, amelyek közelebb hozták őket a kedvenc sportjukhoz és az ehhez kapcsolódó élményekhez. Ezek közül a közösségi médiában követhető élő közvetítések, a virtuális valóság, a sport témájú podcastok, valamint az e-sport közvetítések voltak a legnépszerűbbek - derül ki a Mastercard 2023-as Sport Economy Index Europe című jelentése alapján

Ez a trend pedig nem tűnik úgy, mintha 2023-ban veszítene majd a lendületéből. A megkérdezetettek több, mint fele (56%) gondolja úgy, hogy az olyan innovatív technológiák, mint a virtuális valóság jelentik a sportok jövőbeni sikerének kulcsát. A rajongók negyede már ki is próbálta ezt a technológiát, a válaszadók fele pedig szeretné ezt az élményt lehetőleg már idén bepótolni.

Népszerű maradt az élő sport is

Bár az otthonról vagy menet közben streamelhető közvetítések térnyerése egyértelmű, a rajongók nem felejtették el az élő sportok varázsát sem. A válaszadók több, mint fele (54%) látogatott meg valamilyen sporteseményt tavaly, ezek közül a foci, a tenisz, a röplabda és a kerékpár bizonyultak a legnépszerűbbnek.

A teltházas stadionok és a közös szurkolás visszatérése határozottan pozitív élménynek bizonyult a szurkolók számára. Tízből hat válaszadó szerint 2022-ben jobb volt sporteseményen részt venni, mint 2021-ben. Persze, mint mindig most is van lehetőség a fejlődésre. A kutatás során arról is kérdezték a szurkolókat, hogy mivel lehetne még jobbá tenni az élő sporteseményeket, amire a következő válaszok érkeztek a leggyakrabban:

  1. Élőzene a szünetekben
  2. Szélesebb körű támogatás a mozgáskorlátozott rajongóknak
  3. Fülhallgatók, amivel belehallgathatunk a csapatokon belüli kommunikációba
  4. Virtuális valóság a játékosok nézőpontjából.
  5. Szurkoló interakciók (A meccs embere szavazás, csókkamera).
  6. Kiskereskedelmi üzletek a mérkőzésnapi bevásárláshoz. Ezt nem teljesen értem
  7. TV képernyők a székek hátoldalán, ahol másfajta tartalmat lehet fogyasztani.
  8. Lelátóként is funkcionáló Welness és Spa egységek.
  9. Elegáns szurkolói dress-code-dal megrendezett mérkőzések.

Edzeni is szeretünk

A válaszadók több, mint fele nyilatkozott úgy, hogy többet edzett 2022-ben, mint 2021-ben. Ezúttal az úszás, a túrázás, a futás, a foci és a fitnesz voltak a legnépszerűbb szabadidős sporttevékenységek. Jól példázza ezt, hogy egyre több európai tér vissza az edzőterembe, ugyanis a válaszadók 43%-a vásárolna szívesebben ilyen bérletet az otthoni edzésterv kidolgozása helyett. Ez 21%-os növekedést jelent 2021-hez képest.

A videójátékok népszerűsége ugyancsak virágzott, a válaszadók elmondása szerint 52%-uk ült le játszani az elmúlt 12 hónapban.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az elmúlt 12 hónapban Európa sport iránti szenvedélye még erősebbé vált, ahogy a szurkolók visszatértek a stadionokba és a konditermekbe, hogy ismét kedvükre élvezhessék kedvenc időtöltésüket. Ráadásul a technológia szerepe is egyre nagyobb az iparágban, így például a VR izgalmas lehetőségei mögött most már erős fogyasztói lelkesedés áll, sokan ki szeretnék azt próbálni

 - mondta Jeannette Liendo, a Mastercard Europe marketing és kommunikációs alelnöke. “A sport az európai kultúra megingathatatlan alkotóeleme, és büszkék vagyunk arra, hogy 2023-ban a régió legizgalmasabb sporteseményeit - az UEFA Bajnokok Ligájától a Rögbi-Világbajnokságon át a League of Legends Európa-bajnokságig - szponzorálhatjuk."

Utazás és Sport

Jól példázza az európaiak sport iránti szeretetét, hogy 2023-ban az emberek egyharmada tervezi, hogy külföldre utazzon egy elő sportesemény miatt. Lesz is hova, hiszen az izgalmas sportesemények sora már kezdetét vette az ausztriai Kitzbühelben megrendezett 83. Hahnenkamm Világkupa-versennyel. A rendezvény célja, hogy minden 10 európai közül legalább 3-at meggyőzzön, hogy idén csatolja fel sílécét vagy snowboardját.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?