A csúcshoz képest egytizedére esett vissza tavaly az eladott készházak száma Magyarországon, a gyártók és forgalmazók abban bíznak, hogy egyre többen ismerik meg a 2020 utáni uniós épületenergetikai követelményeket, és vesznek készházat, mivel az nem értéktelenedik el - mondta Kárpáti József, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége könnyűszerkezet építő tagozatának elnöke.
Az EU-ban 2020 után már csak közel nulla energiaigényű lakóépületek készülhetnek. Miután Nyugat-Európában erre gőzerővel készülnek, az évtized végére már tetemes lesz a fűtési energiát alig fogyasztó lakások száma. A meglévő "energiafaló" épületek értéke pedig - ha csak nem újítják fel azokat - folyamatosan csökkenni fog - tette hozzá Kárpáti József. A készházak zöme már most eleget tesz a 2020 utáni energetikai követelményeknek, ezért várja az elnök a készházak forgalmának fellendülését.
A csúcson - 2008-ban - ezer készház kelt el Magyarországon. Ez a szám tavaly százra csökkent. Ha ehhez hozzá vesszük az exportált 20 épületet, akkor is nagy a visszaesés. A könnyűszerkezet építő tagozat létszáma is harmadára esett: a 33 cégből 11 maradt, amelyek mindegyike a tagozat által alapított, és garanciát jelentő MAKÉSZ védjegyes cég. Három társaság már megszerezte a jogot arra, hogy az unió területén készházakat építsen.
Kárpáti József szerint Magyarország sokkal lassabban igazodik a 2020 utáni uniós épületenergetikai követelményekhez, mint sok más ország. Viszont az a tény, hogy az eladásra, vagy bérbeadásra kínált lakások energetikai jellemzőit közölni kell a hirdetésekben, tudatosítja az emberekben a legjobb - A+ - kategóriától való elmaradást. Az év közepétől az építőanyagok - és szerkezetek - tulajdonságait is jóval részletesebben kell közölni a vásárlókkal, így például nyilvánvaló lesz, hogy az adott falazó anyagból milyen hőátbocsátású fal készíthető - tette hozzá.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


