Haldoklik a lakáspiac, így tíz év után először elmarad a jövő hét végére tervezett 21. őszi budapesti Lakásvásár - olvasható a szervezők közleményében.
Mint írják, a rendezvény egyfajta lakmusz papírja volt a lakáspiacnak - a kiállítók és látogatók száma mindig hű képét mutatta a piac állapotának. 2002-ben 40 kiállítóval indult a "sikerszéria", a csúcsot pedig 2005-2006 jelentette, amikor csaknem 200 kiállító kínálta portékáit, az új és használt lakásokat, valamint az elengedhetetlen banki hiteleket, illetve a különböző állami támogatásokat.
A közleményben ugyanakkor kiemelik: idén tavasszal ismét csupán 40 kiállító vett részt a vásáron, jelezve, hogy a piac haldoklik. "Alig épül új lakás, az építő cégek tönkrementek, a magyarok csődöt jelentettek, a külföldiek kivonultak, a használt lakások adásvétele beszűkült, nincs igazán fizetőképes kereslet a piacon, a bankok szinte alig hiteleznek, s a most beindított kamattámogatás és szocpol sem mozdította meg a piacot, magyarán ez a szektor befuccsolt" - összegezte a problémákat Borsi László, a Lakásvásár Média Csoport elnöke.
"Állami pénz nélkül önmagában a lakáspiac nem képes működni Magyarországon. S, mivel az elmúlt években hektikus, kiszámíthatatlan, hosszú távra tervezhetetlen volt az állami szerepvállalás, ez a mostani válság időszakban sújtja leginkább ezt a szektort. Az idei évre az állam által tervezett 6 milliárdos lakáscélú költségvetés elenyésző a 2000-es évek közepén megvalósult 230 milliárdhoz képest, aminek csaknem a fele visszavándorolt a költségvetésbe adók és járulékok formájában" - mondta Borsi László.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
Portfolio Gen Z Fest 2025


