Az első, még nyári hetekben az államilag kamattámogatott lakáshitel iránt tapasztalt érdeklődés jelzi, hogy megmozdulhat a hitelek iránti kereslet. A bankfiókokban, a honlapon és telefonon keresztül az FHB Otthonteremtő lakáshitel iránt érdeklődők száma már augusztus végéig elérte az ezret, s szeptember elején már az első szerződéskötésekig is eljutott a bank. A hiánytalanul benyújtott kérelmekről várhatóan 9 munkanapon belül dönt az FHB.
Szeptember elejére az FHB honlapján, az adatlap kitöltésével érdeklődők száma is meghaladta az ezret. E minta alapján a tervezett hitelösszeg 1-6 millió forint az esetek 70 százalékában, 6-10 millió Ft közel 30%-nál, s kezdetben jóval kisebb igény mutatkozott a 11-15 milliós támogatott hitelek iránt.
Az FHB honlapján információt kérő ügyfelek (60,59%-ának) jellemző hitelcélja az új támogatott konstrukcióval már megvalósítható használt lakás vásárlása. A kezdeti népszerűségi sorrendben ezt követi a korszerűsítés, az új lakás építése és vásárlása.
Lakóhely alapján az érdeklődők 50%-a él Budapesten . A vidéki érdeklődők településtípus szerinti megoszlása: 70% megyeszékhely és 30% kisebb város, vagy község.
Az új támogatott hitel mellett a vissza nem térítendő lakásépítési támogatás (LÉT vagy közismertebb nevén a szocpol) is igényelhető az FHB-ban, s az FHB kínálatában változatlanul szerepel a korábbi konstrukciójú államilag támogatott lakáshitel, amely iránt szintén megemelkedett az érdeklődés az elmúlt hetekben.

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


