A lakáshitelválság megoldásának egyik megoldása lehet a szociális lakásügynökségek (SZOL) felállítása. A bajba jutott adósok ugyanis aligha maradhatnak saját otthonukban, ezt se az állam, se az önkormányzatok nem tudják finanszírozni - írja a Népszabadság.
A 90 napnál hosszabb ideje nem fizető adósok száma jelenleg meghaladja a százezret és akkor még nem is beszéltünk a 60 napon túl nem fizető, közműtartozást felhalmozó, 100-120 ezer családról. Az állami mentőcsomag pedig elsősorban nem őket, hanem csak az ennél rövidebb ideje nem fizetőket, illetve a 20 milliónál kisebb értékű ingatlanok tulajdonosait védené.
Így sokaknak csak az ingatlanok értékesítése marad, amelyhez az állam a hitelek kamattámogatásával generálna fizetőképes keresletet. De jócskán akadnak majd olyanok, akik még nyomott áron sem tudják eladni otthonukat. Márcsak azért sem, mivel nincs hová menniük. A kormány által felállítandó nemzeti eszközkezelő ezen ingatlanokat - a tervek szerint - jóval a piaci ár alatt vásárolná fel, majd az önkormányzatok kezelésébe adná.
A SZOL közvetítő szervezetként kötné össze a tulajdonos bérbeadót és a bérlőt. Ezzel garanciát nyújt egyrészt a bérbeadónak a lakbérek és rezsiköltségek időben történő rendezésére a szerződés lejárta, illetve a felmondás után a lakás kiürítésére, másrészt lakhatási biztonságot nyújtana a bérlőnek a felmondás előre ismert módja, feltételei és ideje okán. A SZOL mellé jövedelemfüggő állami, önkormányzati lakbértámogatás társulhatna. Ez a rendszer hatékony módon orvosolhatná a kilakoltatási moratórium júliusi feloldásakor keletkező tömeges szociális lakásigényt.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


