Fennállása óta - az egyébként igen gyenge piacon - a legmagasabb számú ingatlantranzakciót realizálta márciusban a Duna House, ahol a konkurens hálózatok többségével szemben a válságban is növekedett a hálózat, megduplázva ezzel a cég piaci részesedését. A piaci tapasztalatok szerint egyre nehezebb a saját erőből történő lakáseladás - ilyen esetben akár egy évig is kell várni a vevőre.
A vevők megnövekedett igényszintje, a vásárlóerő csökkenése, a hitelezés szigorítása, és a lakástámogatási rendszerek megszűnése miatt a becslések szerint országosan kb. 150 ezres eladó lakásállomány tulajdonosai jóval kevesebb vevőért versenyeznek, és egyelőre nem látszik a piacon olyan jellegű változás, ami a fizetőképes vevők számának hirtelen jelentős növekedésére utalna.
Éppen ezért továbbra is nehéz önerőből lakást eladni, hiszen a fenti tendenciák miatt egyre keményebben meg kell küzdenie a vevőért az egyénileg eladóknak - ami az esetek többségében nem jár sikerrel. A Duna House tapasztalatai szerint a válság óta az "önerős" lakáseladások nagy része sikertelenül zárul, így egyre többen fordulnak a hálózat irodáihoz - márciusban a gyenge piaci környezet ellenére is soha nem látott mennyiségű ingatlan-tranzakcióra került sor.
A cég statisztikái szerint a piaci áron kínálat ingatlanokat általában 30-120 nap alatt értékesíteni tudják munkatársaik, míg az egyéni eladók - sokszor túlárazott - ingatlanai esetében akár 12 hónap, vagy még több is lehet a várakozási idő. Mindez különösen azért érdekes, mert a devizahitelek megemelkedett törlesztő részleteinek köszönhetően már szignifikáns arányban vannak jelen azon ingatlantulajdonosok, akiknek érdeke, hogy minél gyorsabban túl tudjanak adni lakástulajdonukon - ezekben az esetekben a legtöbbször már nincs idő egyéni próbálkozásokra.
A fenti tendenciák miatt az elmúlt egy évben alaposan felértékelődött az ingatlanközvetítők szerepe, noha sokan közülük - még az ismertebb hálózatok is - számos iroda bezárására kényszerültek, nem beszélve a rengeteg megszűnt önálló ingatlanirodáról, akik a csökkenő kereslet, és az alacsony árak miatt már az üzlethelyiségek fenntartási költségeit sem tudták kitermelni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ezzel együtt a közvetítői piacon is alapos átrendeződés ment végbe: csak a megbízható szolgáltatást nyújtó, válságálló üzleti modellel rendelkező ingatlanforgalmazó hálózatok tudták jelentősen növelni piaci részesedésüket - a Duna House piacrészesedése az ingatlanközvetítés területén 95 %-kal, míg a Duna House Hitel Centrum piaci részesedése 350%-kal növekedett a válság kezdete óta.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.