18 °C Budapest

Hibás politkát folytat az elektromosautó-gyártók többsége

Pénzcentrum
2010. február 24. 07:55

Új irányt javasol a McKinsey az elektromosautó-gyártásban érdekelt vállalatoknak a legújabb negyedéves kiadványában. Az elemzés szerint sokkal több értelme lenne az egyéni (használati) szokásokhoz igazítani az elektromos autók gyártását, mintsem hogy olyan modellekkel jelenjenek meg a piacon, amelyekkel egyszerre kívánják elérni a potenciális vevők 95%-át.

Az elektromosautó-gyártás egyik legnagyobb problémája, valamint költségtényezője az akkumulátorok, ugyanis óriási költséggel jár az elektromos áram tárolása, körülbelül 750 dollárral lehet számolni kilowattóránként.

A McKinsey szerint sokkal ésszerűbb, a vásárlók pénztárcájának kedvezőbb e-autókat lehetne gyártani, amennyiben az autógyárak figyelembe vennék a potenciális vevők vezetési szokásait, ugyanis teljesen más igénybevételt jelent egy e-autó akkumulátora számára, ha csupán a városi közlekedésben használják, avagy minden nap "ingázásra" - hosszabb távot megtéve - veszik igénybe.

Fontos észrevétele a tanulmánynak, hogy két használat között nem is igazán a megtett távolság miatt különbözik nagymértékben a szükséges akkumulátorméret, hanem a használat minőségétől: például az ingázókra jellemző a nagyobb sebesség (autóút, autópálya).


Az elektromos autók átlagos városi használat mellett (vagyis rövidebb, alacsonyabb sebesség mellett megtett távok, több megállással) még hatékonyabban is üzemelnek, mint egy normál benzines autó, és így kifejezetten érdekes lehet a futárkodással vagy taxizással foglalkozó személyeknek, ugyanis az ilyen jellegű használat mellett nagymértékben megnövekszik az 1kWh fogyasztással megtehető távolság.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)


Szintén ajánlatos lenne a hálózatról tölthető elektromos hibridekben (PHEV) érdekelt autógyáraknak is figyelembe venni a McKinsey ajánlását, amelyek komoly árcsökkentést lennének képesek végrehajtani, ha például a jelenlegi kb. 65 kilométeres tiszta "elektromos hatótáv" helyett csak 15-32 km-es hatótávot biztosítanának, amit követően működésbe lépne a hagyományos (benzines) motor. Ugyanis sokkal olcsóbb egy alapvetően városi használatra vett elektromos autót egy-egy hosszabb út során hagyományos módon hajtani, mint eleve (a normális napi használathoz képest) túlméretezett akkumulátorral megvásárolni.


A McKinsey becslése szerint az Egyesült Államokban akár 38 millió átlagos (legalább 2 autóval rendelkező) háztartásnak érné meg az egyik gépkocsit kiváltani egy ilyen kisebb hatótávú elektromos autóval.

Szériagyártásban, a hétköznapi ember számára is elérhető, tisztán elektromos hajtású autó jelenleg még nem vásárolható, a közeljövőben azonban több ilyen típus is várható, így például a Nissan Leaf, de számos más autógyártó (Daimler, BMW, Mitsubishi, GM, VW) folytat hasonló fejlesztéseket. A BMW például nemrég jelentette be, hogy 2013-ban kívánja piacra dobni első elektromos hajtású autóját. Kínában a B.Y.D már viszonylag régebb óta gyárt a cikkben is tárgyalt PHEV-eket, ezek ára ott 4-5 millió forint között mozog, és a Toyota Prius-ból is elérhető hasonló kivitel (ami egyébként alapáron is 7-8 millió forint), valamint szintén a közeljövőben várható az amerikaiak reménysége, a Chevrolet Volt is.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. április 14. hétfő
Tibor
16. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33