Lassan, de biztosan oldódnak az osztrák szabályok a külföldiek ingatlanvásárlási jogával kapcsolatban, bár egyes tartományokban még mindig csaknem lehetetlen, hogy külföldiek lakáshoz, házhoz jussanak. De éppen ezek a korlátozások tartották eddig alacsonyan az árakat a szomszédainknál.
Mivel Ausztria bezárkózott, kimaradt a Franciaországra és Svájcra oly jellemző ingatlanpiaci felfutásból az utóbbi években. Azzal viszont, hogy alacsonyan maradtak az árak, a nyitást követően sokkal vonzóbb célpontnak tűnik Ausztria befektetési szempontból, mint a fent említett két alpesi ország.
A Salzburg környékén található síterepek mellett például jellemzően 2-3 ezer euró körüli négyzetméteráron lehet ingatlanhoz jutni, de a legfelső kategóriába eső házak négyzetméterára sem haladja meg a négyezer eurót. Ezzel szemben a francia Alpok kedvelt síközpontjaiban a 8-12 ezer eurós ár mondható tipikusnak.
A legtöbb magyarnak nem kell bemutatni Ausztriát: hosszú síszezon, kedvelt hegymászó-, kerékpározó, és túraterepek nyáron, jó infrastruktúra és tömegközlekedés. Mindez együttesen verhetetlenné teszi az amúgy is az árak miatt amúgy is vonzó Ausztriát.
Természetesen az ingatlanvásárlás Ausztriában nem csak hobbicélokat szolgálhat, de remek befektetésnek is tűnik. Egy brit felmérés szerint például Kaprun és Rauris térségében az ingatlanok árfolyama átlagosan 6,3 százalékkal emelkedett tavaly január és október között, miközben ugyanezen az időtávon világszerte meredek zuhant a házak értéke a válság miatt. Ehhez képest az már csak hab a tortán, hogy az egyik brit ingatlanügynökség legalább 6,1 százalékos nettó hozamot garantál mindazoknak, akik nemcsak saját célra tartják ausztriai apartmanjukat, házukat, hanem év közben ki is adják.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


