Ingatlanpiaci kutatások szerint: a külföldi lakásvásárokon megjelenő vendégek többnyire befektetési szándékkal vásárolnak és csak másodsorban saját maguknak, míg a magyarok többsége saját lakást szeretne venni a börzéken. A lakáshoz való viszonyunkat jól mutatják a számadatok is. Berlinben például mindössze a lakók 13 százaléka lakik saját lakásban. Magyarországon viszont a családok 92 százaléka saját otthonnal rendelkezik.
A tízmilliárd forintos összberuházással épülő Sasad Resort marketingért és értékesítésért felelős vezetője Dömötör Mónika úgy véli: Magyarországon hosszabb távon is lehet építeni a magyarok fogyasztói szokásaira, hiszen itt "szinte mindenki saját lakásban szeretne lakni", míg más országokban ez az arány jóval alacsonyabb. Berlinben például az ott élők mindössze 13%-a él saját lakásban, ott a többség kedvező árú, gyakorta önkormányzati tulajdonban lévő lakást bérel.
Dömötör Mónika szerint, a hazai vásárlók mellett, egyre több külföldi is érkezik az ilyen típusú rendezvényekre, akik itt teljes képet kaphatnak a hazai piac kínálatáról. A szakértő jóslatai szerint: a pénteken kezdődő Lakásvásáron várhatóan azoknál a standoknál, fejlesztőknél lesz nagyobb a tömeg, amelyek azokban a kerületekben kínálnak lakást, ahol a tömeges igényeket kielégítő lakások zöme épül (Józsefvárosban, Zuglóban, Ferencvárosban vagy Újbudán). Ezekben a kerületekben leginkább az egy plusz két fél, kettő plusz két fél vagy egy plusz három fél szobás lakásokat keresik a leginkább.
Kövesdi Marcell az április 18-20-án megrendezendő Lakásbörze fő szervezője szerint: A hazai tapasztalatok azt mutatják, hogy a kiállításokra járók, annak reményében látogatnak ki a vásárra, hogy ott jelentős kedvezményeket (pl. ingyen konyhabútor, garázs stb) tudnak kiharcolni a fejlesztőktől. Ennek az igénynek kíván elébe menni a Lakásbörze. Itt több fejlesztő kedvezményesen kínálja majd ingatlanjait. A Budapest Gate például 5 százalékkal, az Andrássy Palace pedig 3 százalékkal olcsóbban adja lakásait. - nyilatkozta Kövesdi Marcell.
A győri székhelyű Leier csoport egyik ingatlanpiaci rendezvényen sem vesz részt. A 25 milliárd Ft beruházással megépülő Leier City Center (volt Frigyes laktanya) iroda- és lakókomplexum igazgatója Komlós Andor úgy véli, vidéken nem túl sok luxus projekt található, amely képes kielégíteni a Bécs és Budapest között ingázó üzletemberek igényeit. Éppen ezért ezek híre is gyorsabban terjed budapesti kiállításon való részvétel nélkül is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


