A korábbi évek dinamikájától eltérően 2006. első félévében Budapesten is csökkent mind a kiadott építési, mind a használatbavételi engedélyek száma. Ezzel párhuzamosan 75% köré csökkent a beruházói építés aránya a korábbi 84%-ról, ezzel egyidejűleg nőtt a megépített lakások alapterülete. Mindezek évek óta tartó trendek végét jelzik.
Az Otthon Centrum adatbázisa alapján idén a beruházói projektek keretében közel 11 ezer lakás megépülése várható Budapesten (szemben a tavalyi 12.300 lakással). A már elkészült, de még eladatlan lakások száma a fővárosban az év eleji 1600-as állományról 2006. harmadik negyedévére 1500 darab köré csökkent, tehát lassú ütemben ugyan, de felszívódik az eladatlan lakások mennyisége.
A rendelkezésre álló adatok szerint idén 30 db 100 lakásosnál nagyobb projekt átadása várható Budapesten, míg a tavalyi évben 20 ilyen projekt szerepelt az adatbázisban. Az új projekteknél egyre jobban erősödik a marketing szerepe, illetve fontos szerepet játszanak az innovatív értékesítési módszerek. A vevők egyre igényesebbek: csak az igazán jó lokációjú projektek iránt érdeklődnek, magas műszaki tartalmat kiváló kivitelezési minőséget várnak el a fejlesztőktől. A külföldi beruházók aktivitása növekszik, várható a magyar cégek további külföldi felvásárlása, illetve a piac további koncentrációja.
A kamatadó és az árfolyamnyereség-adó elméletileg az ingatlan piacra terelhetné a befektetőket, de ezzel a hatással szemben állnak a gazdasági megszorítások. Összességében nem várható jelentős visszaesés a piacon, a tapasztalatok szerint mintha laposodna a szezonalitási hullám, erre utalnak a nyári eredmények is.
Az ingatlanfinanszírozásban a svájci frank alapú hitelkihelyezés pár hónapon belül több mint 50%-át adja majd a teljes hitelállománynak.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


