A kiskereskedelmi üzlethálózat a telítettségi állapot jeleit mutatta 2005 első hat hónapjában: az I. negyedévben az üzletállomány országos szinten 443 üzlettel csökkent, a II. negyedévben mindössze 127 egységgel bővült, utóbbi az előző év azonos időszakában mért növekedés felét sem érte el - közölte a KSH. Az üzletállomány intenzív átalakulása ugyanakkor tovább gyorsult. A II. negyedévben 6800 új üzletet nyitottak és 6700 üzletet zártak be. Egy év alatt az üzletek 15%-a cserélődött ki. Míg az elmúlt években minden negyedévben nyíltak nagy alapterületű kiskereskedelmi létesítmények az országban, addig 2005-ben csak a II. negyedév során gyarapodott állományuk.
2005. június 30-án az üzletek száma 674 egységgel (0.4%-kal) haladta meg az egy évvel korábbit és - az üzletszám első negyedévi nagyobb mértékű csökkenésének hatására - 316 üzlettel (0.2%-kal) elmaradt a 2004. december 31-i állapottól.
Míg az elmúlt években minden negyedévben nyíltak nagy alapterületű kiskereskedelmi létesítmények az országban, addig 2005-ben csak a II. negyedév során gyarapodott állományuk. A bevásárlóközpontok száma a döntően lakberendezési üzleteket magában foglaló törökbálinti Max City megnyitásával bővült. A hipermarketek közül a Tesco Gödöllőn és Kisvárdán nyitott egy-egy újabb egységet, melyekkel együtt az áruházlánc által Magyarországon működtetett hipermarketek száma 44-re emelkedett. A szakáruházak sorát a Bricostore bővítette a Csömörön megnyílt legújabb üzletével. A négy új nagy alapterületű egység mindegyike Budapesten kívül - közülük három Pest megyében - helyezkedik el.
A területi koncentráció további csekély mértékű emelkedését jelzi, hogy 2005. június végére az országos üzletszámon belül a közép-magyarországi régió súlya elérte a 29.0%-ot.
Az üzlettípusok közül az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletek számának több éve tartó csökkenése tovább folytatódott. Az I. negyedévi kisebb csökkenés után a II. negyedévben több mint 370-nel nőtt a nem élelmiszert forgalmazó üzletek száma. 2005 első félévében legnagyobb számban az iparcikk jellegű vegyes üzletek és áruházak (300-zal), a gépjármű-, járműalkatrész-üzletek (közel 200-zal), a használtcikk (90-nel), valamint a könyv-, újság-, papíráru- és egyébiparcikk-üzletek (80-nal) hálózata gyarapodott. Közel egy éve megtorpant a textil-, ruházati és lábbeli-szaküzletek addigi töretlen gyarapodása.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A kiskereskedelmi üzletszám csökkenése mellett az üzlethálózat alapterülete kismértékben (94 ezer m2-rel, 0.6%-kal) bővült 2005 első hat hónapjában abból adódóan, hogy az újonnan nyitott egységek alapterülete országos szinten meghaladta a megszűntekét.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


